מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כוח וגנר מנסה לגייס 1,500 עבריינים למלחמה באוקראינה

קבוצת וגנר, חברה צבאית פרטית רוסית, מנסה לגייס למעלה מ-1,500 עבריינים מורשעים כדי להשתתף במלחמתה של רוסיה באוקראינה, אך רבים מסרבים להצטרף

כוח וגנר מנסה לגייס 1,500 עבריינים למלחמה באוקראינה
ילדה אוקראינית מתאבלת על אביה שנהרג צילום: משרד ההגנה האוקראיני

חברה צבאית רוסית מנסה לגייס 1,500 עבריינים למלחמה באוקראינה, כך אומר פקיד אמריקאי ל'ניו יורק פוסט' "המידע שלנו מצביע על כך שוגנר ספג אבדות גבוהות באוקראינה, במיוחד ובאופן לא מפתיע בקרב לוחמים צעירים וחסרי ניסיון", אמר הפקיד האמריקני לכתבים.

קבוצת וגנר, היא חברה צבאית פרטית רוסית, ומנסה לגייס למעלה מ-1,500 עבריינים מורשעים כדי להשתתף במלחמתה של רוסיה באוקראינה, אך רבים מסרבים להצטרף, כך אמר אותו גורם הגנה אמריקאי. האיחוד האירופי הטיל סנקציות על קבוצת וגנר, והאשים אותה בפעולות חשאיות צבאיות מטעם הקרמלין.

הנשיא ולדימיר פוטין אמר שהקבוצה לא מייצגת את המדינה הרוסית, אלא שלקבלנים צבאיים פרטיים יש את הזכות לעבוד בכל מקום בעולם כל עוד הם לא עוברים על החוק הרוסי. הפקיד האמריקני הצביע על סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות, בהם נראה כי יבגני פריגוז'ין, שמשרד האוצר האמריקאי והאיחוד האירופי אמרו שקבוצת וגנר קשורה אליו, מנסה לגייס אסירים, כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

לוחמי קבוצת וגנר הואשמו על ידי ארגוני זכויות אדם וממשלת אוקראינה בביצוע פשעי מלחמה בסוריה ובמזרח אוקראינה משנת 2014 ואילך. ביולי הודיע המודיעין הבריטי כי רוסיה השתמשה בוגנר כדי לתגבר את כוחות החזית שלה במלחמה באוקראינה. רוסיה ספגה בין 70,000 ל-80,000 קורבנות, הרוגים או פצועים, מאז החלה פלישתה לאוקראינה, כך מסר הפנטגון בחודש שעבר.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום