מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בחור ישיבה שלמד בירושלים נעצר בחשד לריגול

כוחות הביטחון בלבנון עצרו בשבוע שעבר אזרח אמריקני חרדי, אחרי שגילו שלאחרונה שהה בישראל. הוא שוחרר כעבור יותר מיומיים של מעצר. אותו אמריקני בשנות העשרים לחייו למד לאחרונה בישיבה גדולה בירושלים

בחור ישיבה שלמד בירושלים נעצר בחשד לריגול
דרום לבנון צילום: Pixabay

כוחות הביטחון בלבנון עצרו בשבוע שעבר צעיר חרדי בן 22, אזרח אמריקני, אחרי שגילו שלאחרונה שהה בישראל. הוא שוחרר כעבור יותר מיומיים של מעצר. כך מדווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, אותו צעיר אמריקני בשנות העשרים לחייו למד לאחרונה בישיבה גדולה בירושלים. הוא הגיע ללבנון לא דרך ישראל, אלא דרך קפריסין ונראה שהוא תכנן לטייל ולהמשיך אפילו לחבל הכורדי בעיראק.

גורמים שמעורים בפרטים סיפרו ל'כאן חדשות' כי אחרי שנחת בלבנון והגיע למלון שלו, כוחות הביטחון עצרו כיוון שבצ'ק אין התברר שעשה את ההזמנה מישראל. בדרכון שלו הייתה חותמת ישראלית וזה מן הסתם סיבך את העניינים עוד יותר. השלטונות בלבנון, כך נראה, עצרו אותו בחשד שהוא מרגל או משת"פ של ישראל.

הפרשה הזאת טרם פורסמה בלבנון וטופלה בשקט בידי גורמים אמריקניים כולל חברי קונגרס, ועסקן חרדי בולט שהתערבו כדי להביא לשחרורו. בין חמישי לשישי הלבנונים שחררו אותו והוא טס משם לאמירויות. מדובר בסיפור שהיה יכול להיגמר רע מאוד לולא ההתערבות האמריקנית. 'כאן חדשות' פנה לאותו אזרח אמריקני שנעצר בלבנון, אך הוא העדיף שלא להתייחס לנושא.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום