מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המלך צ'ארלס לרב הראשי: "תעזוב עכשיו, אתה צריך להגיע הביתה לשבת"

המלך צ'ארלס השלישי קיבל בארמונו ביום שישי האחרון משלחת רב-דתית. אך השעה המתוכננת 18:00 הייתה מאוחרת מדי עבור הרב הראשי, והמלך הקדים לשעה 17:00. המלך אמר לרב לאחר שנפגשו, "תעזוב עכשיו, זה בסדר, שתספיק להגיע לפני כניסת שבת הביתה"

המלך צ'ארלס לרב הראשי: "תעזוב עכשיו, אתה צריך להגיע הביתה לשבת"
הרב מירוויס והמלך צ'ארלס צילום: The Royal family

המלך צ'ארלס השלישי היה נחוש שהרב הראשי של בריטניה אפרים מירוויס ישתתף בכינוס מיוחד לרגל הלווית המלכה אליזבת השנייה בארמון בקינגהאם ביום שישי האחרון, לצורך כך הארמון שינה את לוח הזמנים כך שהאירוע יוכל להתחיל בשעה 17:00 ולא בשעה 18:00.

הרב מירוויס סיפר את פרטי המקרה בריאיון לרשת BBC ביום ראשון בבוקר. "כשהמלך נכנס, הוא קודם דיבר, ואחר כך אמר: 'הרב הראשי, עכשיו אתה יכול לעזוב' אבל אמרתי, לא, לא. אני אכבד את הפרוטוקול. אני אעזוב רק אחרי שהוד מלכותו יעזוב".

"הוא אמר: 'לא, לא, לא, אתה יכול ללכת עכשיו. אתה צריך ללכת הביתה לשבת', אבל עדיין נשארתי כי היה עוד זמן", המשיך הרב מירוויס. "אבל זה הראה את הדאגה העמוקה שלו לאמונות אחרות, את הכבוד שלו לאמונות אחרות. זה נהדר - עכשיו הוא ראש הכנסייה אבל במקביל, הוא ראש הדתות האחרות".

מקור אמר לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle: "מכל הדברים שהצוות המלכותי צריך לשקול, עם לוח הזמנים המטורף שיש למלך כרגע, לשנות דברים מתוך כבוד לרב הראשי והשבת היא מחווה לא קטנה. זה לא שממשרדו של הרב הראשי אמרו לאנשי הארמון שהשבת תהיה בעיה. הארמון לקח יוזמה והתקשר ואמר, אל תדאגו בקשר לזה, הבנו שזה יתנגש עם השבת אז נקדים את זה בשבילו, זה היה נפלא מצידם, ומאפיין את המלך".

המלך קיים אירוע עם 30 מנהיגים דתיים מאמונות ודתות שונות בארמון בקינגהאם ביום שישי האחרון, במהלך קבלת הפנים, הוא אמר כי הוא מעריך את ההבדלים שאנשים חיים לפיהם, והוסיף: "תמיד חשבתי על בריטניה כעל קהילה של קהילות, החובה להגן על המגוון של ארצנו, לרבות על ידי הגנה עליה מרחב האמונה עצמו ועל העיסוק בה באמצעות הדתות, התרבויות, המסורות והאמונות שאליהם ליבנו ומוחנו מכוונים אותנו כיחידים".

המלך הוסיף: "אני נחוש, כמלך, לשמר ולקדם את העקרונות הללו בכל הקהילות, ולכל האמונות, בכל ליבי, השראה זו הייתה הבסיס לכל מה שאמא האהובה שלי עשתה למען המדינה שלנו, במהלך שנותיה כמלכה שלנו, זה היה הבסיס לעבודה שלי בתור הנסיך מוויילס. זה ימשיך להיות הבסיס לכל עבודתי כמלך, אמונותיי הנוצריות חייבות אותי לכבד את אלה שהולכים בדרכים דתיים אחרות".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום