מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ראש השנה תשפ"ג: כך תגיעו לאומן בצורה הטובה והבטוחה ביותר

על רקע הגעת אלפי ישראלים לאומן לראש השנה הבעל"ט, ישראלים רבים לא מכירים את המצב באוקראינה, ויכולים חלילה להסתבך במצבים בעייתיים במקרה הטוב, ובמקרה הרע אף להגיע לסכנת חיים מיידית, הנה מספר עצות שליקטנו למען אלו שנוסעים לאומן לר"ה

ראש השנה תשפ"ג: כך תגיעו לאומן בצורה הטובה והבטוחה ביותר
חסידים בדרך לאומן צילום: פלאש90

כידוע אוקראינה נמצאת במלחמה אכזרית מול רוסיה, המלחמה פרצה ב 24 בפברואר האחרון, ומאז הדרכים בחזקת סכנה, המערב היה בטוח שתוך כמה ימים אוקראינה תיפול לידי הרוסים, גם הרוסים היו בטוחים שאוקראינה תיפול מהר, אך האוקראינים עם רוח לחימה שהפתיע את העולם, הצליחו להדוף את הרוסים כשהם היו קרובים לקייב הבירה.

האוקראינים פגעו בתחילת המלחמה בלוגיסטיקה של הרוסים, במים, במזון, בדלק ובתחמושת, ולמעשה השאירו את הטנקים הרוסים ללא תחמושת, את החיילים הרוסים ללא מים ומזון וללא דלק. הרוסים נתקעו במרחק של מאות קילומטרים מהמקום הכי קרוב לקבל הספקה, בהמשך המערב וארה"ב החלו לספק נשק לאוקראינה ולאט לאט הרוסים נהדפו, והאוקראינים מחזירים לעצמם את השליטה גם במזרח אוקראינה.

אך עדיין הדרכים בתוך אוקראינה בחזקת סכנה, מאחר ואוקראינה שחררה אלפי אסירים חלקם מסוכנים ביותר, כדי להילחם מול הרוסים, אלפי אנשים קיבלו נשק לידיהם כדי להילחם, ורבים מהם מסתובבים ברחבי אוקראינה. המשטרה באוקראינה עסוקה מטבע הדברים בניסיונות לעצור משתפי פעולה עם רוסיה, ומחפשת אחר סוכנים רוסים, כך שחסר כוח אדם למשטרה האוקראינית לטפל בפשעים קטנים יותר.

הצפי הוא הגעת בין 10 אלף ל-15 אלף מתפללים לעומת שנים קודמות שהגיעו בין 40 ל-50 אלף מתפללים. 'בחדרי חרדים' מסקר לאורך זמן רב את המלחמה ומנסה להביא לגולשיו את המידע העדכני ביותר, קיבצנו כאן כמה עצות איך לעבור את הנסיעה לאומן בשלום.

1. לנוע רק בקבוצות ולא לנוע בבודדים, שני אנשים או אפילו שלושה לא נחשב קבוצה, קבוצה זה מינימום 10 אנשים ומעלה, בכל הפעמים שהאוקראינים עצרו חשודים כמשתפי פעולה, הם תמיד היו בודדים או מקסימום שני אנשים, אף אחד לא יחשוד בקבוצה גדולה של אנשים שהם משתפי פעולה עם הרוסים, חשוב לזכור, האוקראינים חושדים בכל בן אדם, גם בבעל חזות חרדית, לא כל השוטרים מכירים ומבינים מה זה אומן, ולכן אסור לנוע בבודדים, רק בקבוצות גדולות.

2. חשוב שבכל קבוצה שנעה ברחבי אוקראינה יהיה לפחות אדם אחד שיודע לדבר אוקראינית או רוסית, ואם אין אז לפחות אנגלית, מסוכן מאוד להסתובב ברחבי אוקראינה ללא ידיעת אחת מהשפות הללו. האוקראינים חושדים בכל דבר, ולכן אם קבוצה גדולה של ישראלים תגיע לאיזה שהוא מחסום באיזה שהוא צומת או באיזה שהוא גבול, חובה שאחד מבעלי הקבוצה יידע לדבר לפחות אנגלית.

3. חשוב מאוד לציית להוראות שוטרים או חיילים או אנשי אבטחה, האצבע על ההדק באוקראינה קלה הרבה יותר מבשנים קודמות, אסור להתחכם עם שוטרים או חיילים בשום צורה ובשום מצב.

4. בכל קבוצה חובה שיהיה לפחות שתיים או אפילו שלושה אנשים עם פלאפונים, שתהיה להם אפשרות ליצור קשר עם חברים או המשפחות שלהם או אנשים שכבר נמצאים באומן, שאם חלילה הם יהיו במצב לא נעים, שיוכלו ליצור קשר עם אנשים שנמצאים באומן ויוכלו לעזור להם ולהדריך אותם.

5. אסור בתכלית האיסור לצלם שוטרים או חיילים או אנשי אבטחה, גם לא כוחות צבא שנעים אפילו במרחק, מבחינת האוקראינים מי שמצלם חיילים הוא חשוד כמרגל, לא תמיד השוטרים או החיילים האוקראינים מבינים מי הם ישראלים, או מי הם יהודים, או מה הם מחפשים. אוקראינה היא מדינה ענקית עם תקשורת לקויה בשל המלחמה, וההוראות לגבי התנהלות בשטח לא תמיד מגיעות לכולם עד החייל או השוטר האחרון, ולכן לא לקחת סיכון, אסור לצלם בשום פנים ואופן כוחות משטרה וכוחות צבא.

6. כשמגיעים לאוקראינה ונכנסים פנימה עמוק לשטח המדינה, יש לוודא עם אנשים שכבר נמצאים באומן, או עם החיילים ושוטרים שבגבול, מה הם ההוראות, מתי יש עוצר, איפה יש עוצר, מה שעות העוצר, ברוב המקומות באוקראינה כולל אומן, יש עוצר בין 11:00 בלילה ל-5:00, בבוקר והאוקראינים לא משחקים עם הדברים האלה, אסור לעבור על החוקים, המדינה נמצאת במצב מלחמה.

שלומי אלישע סמנכ"ל ארגון הצלה אוקראינה בפניה לקהל הרחב שיגיע לאומן. "אנו קוראים לציבור ששוהה בימים אלו בחודש הרחמים והסליחות להישמע לחוקי המדינה והוראות הרשויות של המדינה, אוקראינה נמצאת במלחמה על עצמאותה ואסור להקל ראש במצב בזמן שכל המדינה תחת עוצר, וכמובן להמשיך בתפילה למען שלומה של מלכות שתנצח במהרה את הרוסים".

עוד אומר אלישע: "ככל שהציבור יקשיב להוראות השלטונות, כך הוא יגן על עצמו יותר טוב, ככל שקשובים להנחיות הנסיעה תהיה בטוחה יותר, והציבור מתבקש לא להתחכך עם השוטרים, הם מאד מתוחים, ולכן לא בטוח שהם יהיו נחמדים, אבל זה בגלל הלחץ הגדול בו הם נמצאים, חשוב לזכור שהשוטרים וכוחות הביטחון מטרתם לשמור על הבאים שיוכלו לחזור בשלום".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום