הבולען בנתיבי איילון: שיבושים וחסימת הכביש

נתיבי איילון ייחסמו במהלך הלילה ממחלף גלילות ועד מחלף השלום במהלך העבודות לסגירת הבולען הגדול שנפער סמוך למגדלי עזריאלי, | תנועת הרכבות מצפון לתל אביב אל דרומה ממנה הופסקה | השיבושים משפיעים גם על צה"ל

קובי ברקת | רכב ותחבורה 17.9.2022 | 23:15

הבולען בנתיבי איילון | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הבולען בנתיבי איילון: הערב עדכנה רכבת ישראל כי תחנת תל אביב השלום הסמוכה למקום שבו נפער הבולען נסגרה, והופסקה תנועת הרכבות בין תחנות תל אביב ההגנה (מדרום) ותל אביב סבידור מרכז (מצפון). בהתאם לכך, ובאופן זמני, לא ניתן לנסוע בנסיעה רציפה מיעדים צפוניים לתל אביב ליעדים דרומיים לתל אביב, כמו למשל מחיפה לבאר שבע. כמו כן חלים שינויים במסלולי הרכבות, תדירותן וזמני יציאתן. ברכבת אמרו כי תנועת הרכבות תשוב לסדרה עם קבלת אישור המשטרה לפתיחת המסילות.

בנוסף הודיעו בנתיבי איילון כי יחסמו את הכביש במהלך הלילה ממחלף גלילות ועד מחלף השלום במהלך העבודות לסגירת הבולען הגדול שנפער.

בצה"ל הודיעו כי בהתאם להערכת המצב ביחס לבולען שנפער בכביש איילון, עתידים להיות מחר עומסי תנועה רבים, חסימות צירים והפסקת תנועת הרכבות החל משעות הבוקר המוקדמות, על כן הוחלט בצה"ל על צמצום ההגעה, למחנה "רבין" (הקריה), בסיסי גלילות והמחנות במרחב גוש דן.

בנוסף, ציינו כי המפקדים יתאימו את זמני הגעת המשרתים לכלל בסיסי צה"ל ברחבי הארץ על פי הצורך ובהתאם לעומסים הצפוים.

מארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית נמסר בתגובה לשיבושי התנועה הקשיים הצפויים מחר במרכז כי "נהגי האוטובוסים יעבדו מחר שעות נוספות כדי להתגבר על העומסים העצומים שצפויים להיות מחר במרכז הארץ. אנו קוראים לציבור להמשיך ולהתבסס על נסיעה באוטובוסים לא רק בעיתות משבר אלא גם בשיגרה. רק כך נקל את התלות ברכבים הפרטים ונוכל לשפר עוד יותר את התחבורה הציבורית. 

כאמור, ע"פ ההערכות, עבודות לבניית מגדל הספירלה בעזריאלי הן שגרמו לבולען. פרופ' שמואל מרקו, גיאולוג מהחוג לגיאופיסיקה באוניברסיטת תל אביב, הבהיר: "אין לי ספק שמדובר בכשל טכני מעשה ידי אדם, זה לא בולען טבעי".

כזכור הבולען גדול נפער אחר הצהריים בסביבות השעה 17:00 בנתיבי איילון לכיוון דרום, סמוך למחלף השלום בתל אביב והמקרה הסתיים בחסדי שמיים ללא נפגעים, אבל עקב קריסת הנתיב הימני בכביש, נחסמה הרמטית היציאה למחלף השלום. 

יש לציין כי אין מדובר במקרה ראשון בו בולען נפער בנתיבי איילון, ב'ynet' מציינים כי בפברואר 2006, נחסם הנתיב הימני באזור מחלף קק"ל בגלל בור בכביש, שש שנים אחר כך נחסם הכביש ממחלף שבעת הכוכבים ועד מחלף בגין בעקבות קריסת חלק מהכביש ובנובמבר 2014 נחסם מחלף השלום לכיוון דרום, בדיוק כמו היום, בעקבות בור שנפער. גם ביולי 2020 נחסמו נתיבי איילון בגלל בור בכביש, אז החסימה הייתה ממחלף שבעת הכוכבים עד מחלף גלילות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום