מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לבנונים מסתערים על בנק בדרישה לקבל את כספם

תוך שעות ספורות שני לבנונים מסתערים על שני בנקים בדרום לבנון ובביירות עם נשק בדרישה לקבל את כספם. המערכת הבנקאית בלבנון נתפסת כאחד מסמלי השחיתות הכי מובהקים בארץ הארזים והשבוע היא על הכוונת יותר מתמיד

לבנונים מסתערים על בנק בדרישה לקבל את כספם
מנסים להרגיע את האזרח שדורש את כספו צילום: צילום מסך

תוך שעות ספורות שני לבנונים מסתערים על שני בנקים בדרום לבנון ובביירות עם נשק בדרישה לקבל את כספם. אגודת הבנקים נוטה להכריז על סגירת הבנקים עד יום שני בעקבות המצב. המערכת הבנקאית בלבנון נתפסת כאחד מסמלי השחיתות הכי מובהקים בארץ הארזים והשבוע היא על הכוונת יותר מתמיד. פיקדונות הבנקים הוקפאו במשך שלוש שנים על ידי הממשלה לאחר הקריסה הכלכלית של לבנון ב-2019, כאשר המפקידים בביירות החלו לקחת את העניינים לידיים.

על רקע המצב הקשה בלבנון, רועי קייס מדווח כי "בזמן שאזרחים בלבנון ממשיכים להסתער על הבנקים בדרישה לקבל את כספם, נסראללה נפגש במעונו עם משלחת מטעם המורדים החות'ים בתימן שנתמכים בידי איראן. בלט בנוף: כוסות התה שהוגשו למשתתפים בפגישה. אולי ויסוצקי".

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי אחד האזרחים שדרש את כספו היה עם אקדח שהתברר כצעצוע, הוא נעצר לאחר שאיים בתוך בנק ודרש את חסכונותיו המוקפאים במערכת הבנקאית. זאת התקרית השלישית השבוע.

הבנקים בלבנון חסמו את רוב המפקידים מלהוציא את חסכונותיהם מאז שהמשבר הכלכלי הגיע למדינה לפני שלוש שנים, והותיר חלק גדול מהאוכלוסייה מתחת לקו העוני.

בחודש שעבר נעצר גבר לאחר שהחזיק עובדי בנק תחת איומי נשק בביירות כדי למשוך כספים לטיפול באביו החולה, אך שוחרר ללא כתב אישום לאחר שהבנק ביטל את תביעתו נגדו. לפני מספר ימים צעירה לבנונית דרשה את כספה כדי לטפל באחותה החולה בסרטן, היא הצליחה לקבל 13,000 דולר, גם היא השתמשה באקדח צעצוע.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום