מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דאגה מהמגמה במערכת הביטחון, לפיד: "זו עליית מדרגה"

ראש הממשלה לפיד על מעורבותו של איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ברצח רב-סרן בר פלח ז"ל: "זו עליית מדרגה, ערוכים בכל הגזרות"

דאגה מהמגמה במערכת הביטחון, לפיד: "זו עליית מדרגה"
ארכיון צילום: דובר צה"ל

העובדה שאחד המחבלים שחוסל הלילה, לאחר שהיה מעורב בחילופי הירי סמוך למעבר ג'למה, שימש כאיש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, מדאיגה מאוד את מערכת הביטחון. בתקופה האחרונה נרשמה עלייה במעורבות של אנשי הביטחון הפלסטינים בהיתקלויות עם כוחות הביטחון. "אחד המחבלים ההרוגים הוא איש המודיעין המסכל של הרשות הפלשתינית", אמר ראש הממשלה לפיד בהצהרה מיוחדת וציין כי "זו עליית מדרגה".

לפיד התייחס למותו של רב-סרן בר פלח ז"ל בחילופי הירי הלילה ואמר: "בשם ממשלת ישראל, בשם מדינת ישראל כולה, אנחנו מרכינים ראש על מותו של רב-סרן בר פלח זכרו לברכה, גיבור ישראל, סגן מפקד סיירת הנח"ל, שנהרג הלילה בהתקלות עם מחבלים סמוך למעבר ג'למה. הוא נהרג בזמן שהוא וחייליו חותרים בגבורה למגע ומחסלים את המחבלים. אנחנו שולחים את תנחומינו להוריו, לבת זוגו, למשפחתו ולחבריו.


רב-סרן בר פלח ז"ל

"בכל מקום שבו הרשות לא תשליט סדר, אנחנו לא נהסס לפעול. צה"ל והשב"כ ערוכים לכל תרחיש כדי למנוע מהטרור להרים את ראשו. הם ערוכים בכל הגזרות, יחד עם המשטרה על קו התפר. ישראל תפגע קשה בכל מי שמנסה לפגוע בה", הוסיף לפיד.

מוקדם יותר הותר לפרסום כי במהלך חילופי הירי הלילה סמוך למחסום ג'למה באזור ג'נין, נהרג רב-סרן בר פלח הי"ד, סגן מפקד סיירת בחטיבת הנח"ל. פלח, בן 30 מנתניה, נהרג במהלך ההתקלות בקו התפר, לא לפני שהצליח לירות בעצמו לעבר שני המחבלים שחוסלו בתקרית.

 

צילום: עומר מירון/לע"מ 

התקרית התרחשה לאחר שתצפיות של הצבא זיהו, מעט לפני חצות, שני חשודים במרחב גדר התפר סמוך לכפר ג'למה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. כוחות צה"ל שהוקפצו לנקודה איגפו בהמשך הלילה את החשודים ופתחו בנוהל מעצר חשוד, במהלכו החשודים ירו לעבר הלוחמים. לוחמי צה"ל הסתערו וירו לעבר החשודים ונטרלו אותם. בצה"ל מעריכים כי מדובר במארב מתוכנן של המחבלים.

בתוך כך, הרמטכ"ל אביב כוכבי ביצע תחקור ראשוני בזירה בה נהרג רס"ן בר פלח ז"ל במהלך התקלות עם מחבלים הלילה.

בתום ביקורו אמר הרמטכ"ל: "זהו אירוע קשה שהיינו רוצים שיסתיים אחרת. ראינו הלילה פיקוד מלפנים ומפקד שהוביל בראש, הפגין אומץ לב ותעוזה ושילם על כך בחייו במשימת ההגנה על ביטחון המדינה ותושביה. אנחנו נתחקר, נלמד ונשתפר מהאירוע הזה. הלילה הזה הוא ביטוי נוסף לפעילותו של צה״ל בכל הגזרות, וביהודה ושומרון בפרט, מידי לילה לסיכול פיגועי טרור ושמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל. אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחת פלח, מחזק ומחבק אותה ברגעים אלה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום