מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 26°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 26°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ראש המוסד חשף: סיכלנו עשרות פיגועים בחו"ל

ראש המוסד דוד ברנע נשא דברים בכנס של אוניברסיטת רייכמן שם תקף את המשטר האיראני ואמר כי "התגובה הכואבת נגד פגיעה בישראלים תהיה בתוך איראן" | ברנע חשף כי המוסד סיכל עשרות פיגועים כלפי ישראלים בחו"ל 

ראש המוסד חשף: סיכלנו עשרות פיגועים בחו"ל
ראש המוסד דוד ברנע באוניברסיטת רייכמן צילום: גלעד קוולרצ'יק

ראש המוסד, דוד ברנע, נשא הבוקר דברים בכנס המכון למדיניות נגד טרור של אוניברסיטת רייכמן, ואמר כי "הטרור הוא אבן יסוד של משטר האייתוללות". לדבריו, "זהו משטר שביסס את שלטונו שדוגל בשימוש באלימות כאמצעי לגיטימי. זה טרור מדינתי בהוראה מפורשת של המנהיג".

ראש המוסד חשף כי המוסד סיכל עשרות פיגועים כלפי ישראלים בחו"ל: "בתקופה האחרונה סיכלנו עשרות פיגועים בחול. בקפריסין סוכל ניסיון פיגוע באנשי עסקים ישראלים, בטורקיה באיש עסקים מקומי ודיפלומט, בקולומביה ובמקומות נוספים בעולם. בכולם הם נתפסו עם אמצעי ההרג בחקירה הם הסגירו את יעד ניסיון הפיגוע. עמדנו כחוט השערה מפגיעה בבני עמנו. הכוונות כבר היו על הראשים בפועל. סיכלנו בזכות הטורקים פיגועי טרור רגע לפני הלחיצה על ההדק".

"זה העשור של הג'יאהד העולמי", אמר ראש המוסד ברנע, "עידן שראה את נפילתה של אל-קאעדה וניצני שיקומה. איראן נעדרה-נפקדה מהשיח על הטרור. אבל, הטרור האיראני נכח כל העת להעסיק אנשי מוסד רבים, ונוכח ביתר שאת במציאות היום. הטרור הוא חלק בלתי נפרד מהאיום האיראני".

"זה משטר שביסס את שלטונו בהפחדה ובאלימות. שלא יהיה ספק מדובר בטרור מדינתי, שמבוצע על ידי המשטר ובמימונו, ובראשם זרועות הביצוע של משמרות המהפכה - יחידה 810 של כוח קודס ומינסטריון המודיעין. זה לא יוזמה מקומית, אלא טרור מדינתי מתוכנן ושיטתי", אמר ראש המוסד.

ראש המוסד התייחס גם למו"מ בין המעצמות לאיראן, ואמר כי אף הסכם גרעין לא ייתן חסינות לאיראנים מפני המוסד. "שיחות הגרעין אינן מהוות גורם מרסן בשום דרך, להיפך. פעילות הטרור מתרחבת גם על אדמת ארה"ב וגם באירופה וזו תוך כדי המו"מ בווינה. נעשים ניסיונות לפגוע על אדמת ארה"ב הבכירים אמריקאים - בבולטון, בפומפאו ובאיראנים".

"בשבוע שעבר", אמר ברנע, "הצגתי בארה"ב את המשמעויות באם ההסכם יחתם. הוא יזרים לקופה האיראנים כ-90 מיליארד דולר בשנה הראשונה ועוד עשרות כל שנה לאחר מכן. אין אף מדינה שתתקרב לגידול כל כך משמעותי בתל"ג שלה. איזה חלק יוקצה לטרור? איזה חלק יוקצה להתעצמות האזורית בלבנון, עבור כוח קודס שרוצה להשתלט על אזורים בסוריה? כפי שהזהרתי את הידידות שלנו בארה"ב, ההסכם יקרב את איראן. ההסכם מועיל רק בטווח הקצר מאוד ומסוכן מאוד בטווח הבינוני והארוך".

ברנע הדגיש את המאמצים של ישראל בנושא ההסכם, ואיים על טהרן: "אנחנו לא לוקחים חלק במשחק עצימת העיניים הזה. אנחנו לא מפנים את עינינו מהאמת המוכחת. מכירים את החזון האיראני ורואים את ההתממשות בפועל. גם אם ייחתם הסכם, הוא לא יקנה חסינות מפעילות המוסד".

כמו כן, ברנע העביר מסר למקבלי ההחלטות בישראל: "מנהיגי ישראל תמיד ראו באיומי הטרור ובסיכולם מבחן לאומי. זו הפקודה עבורנו. הסיכולים של התקופה האחרונה התאפשרו בזכות מודיעין איכותי. מרכיב חשוב בהגנה הינו היציאה להתקפה ממוקדת, כדי למנוע פיגועים נוספים. מבחינת הקם להורגך השכם להורגו. זה נכון גם לטרור וגם לגרעין. אין ולא יהיה מרחב חסינות למשטר טרוריסטים של רפובליקת הטרור של איראן".

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art