מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חברי מועצה רוסיים מאשימים את פוטין בבגידה

כמה מחוקקים ממועצה מחוזית מתנגדים בגלוי למלחמתו של פוטין באוקראינה ומתמודדים עם השלכות חמורות. הם ערכו ישיבת מועצה פתוחה לציבור. אנשים רבים הופיעו, אבל גם המשטרה הופיעה בכוחות גדולים, אך לא בוצעו מעצרים

חברי מועצה רוסיים מאשימים את פוטין בבגידה
דמיטרי פאליוגה (מימין) וניקיטה יופרייב צילום: טוויטר

חברי מועצה בסמולנינסקויה, מחוז בסנט פטרסבורג, העיר שבה נולד ולדימיר פוטין, האשימו את הנשיא הרוסי בבגידה.

ב-7 בספטמבר הם עתרו ללשכה התחתונה של הפרלמנט הרוסי, הדומא הממלכתית, בבקשה להדיח את הנשיא פוטין מתפקידו בשל המלחמה באוקראינה - למרות שלרוסים אסור לקרוא לזה כך. במקום זאת, עליהם להתייחס למלחמה כאל "מבצע צבאי מיוחד".

ניקיטה יופרייב הצטרף למועצת סמולנינסקויה בשנת 2019. כאשר רוסיה פלשה לאוקראינה ב-24 בפברואר, הוא ומחוקקים אחרים מכל הקשת הפוליטית ביקשו רשות לקיים הפגנות נגד המלחמה באותו היום. הבקשה נדחתה. ב-2 במרץ הזמינו יופרייב ועמיתיו את תושבי סנט פטרסבורג להצטרף לישיבת מועצה פתוחה.

"אנשים רבים הופיעו, אבל גם המשטרה הופיעה בכוחות גדולים, היו הרבה שוטרים עם טנדרים להובלה למעצר, אבל העניינים נשארו רגועים", אמר יופרייב לתאגיד השידור הגרמני DW שאגב נחסם ברוסיה. "שלחנו פנייה לנשיא פוטין, ואנו קוראים לו לסיים את המבצע המיוחד".

באוגוסט האחרון שלח יופרייב עצמו מסר אישי לפוטין, וקרא לו לסיים את "המבצע הצבאי המיוחד" מסיבות הומניטריות. הפעם הגיב הקרמלין, והצדיק את המלחמה כ"מבצע צבאי מיוחד לפירוז של אוקראינה".

חבר הפרלמנט של יופרייב, דמיטרי פאליוגה, הגיש עצומה ב-7 בספטמבר המיועדת לדומא הממלכתית. שני הפוליטיקאים מדגישים שהם פעלו לחלוטין בהתאם לחוק הרוסי. "עד כה, לא היה תקדים להרשעה בעקבות עתירה שנשלחה לגוף ממלכתי. למעשה, החוק הרוסי שולל אפשרות זו", אומר פאליוגה ל-DW.

לדבריו, הוא העלה את רעיון שליחת העצומה לאחר שראה ביקורת ניכרת על הפלישה לאוקראינה המובעת ברשתות החברתיות, כולל בערוצי טלגרם הפרו-קרמלין. רבים האשימו את נשיאם בכך שהוא פועל "נגד האינטרסים של רוסיה". ביולי האחרון, אלכסיי גורינוב, פוליטיקאי ממוסקבה, נידון לשבע שנים מאחורי סורג ובריח על "הפצת שקר" על הכוחות המזוינים של רוסיה. פאליוגה מודע היטב למקרה של גורינוב ויודע שלדיבור נגד פוטין עלולות להיות השלכות חמורות . "אנחנו יודעים שאנחנו לוקחים סיכון, אבל אנחנו מרגישים שזה הדבר הנכון לעשות", אמר ל-DW.

"אם הם רוצים להעניש אותנו, הם יעשו זאת", אמר יופרייב. "אבל מה אנחנו אמורים לעשות? לשתוק?" יופרייב משוכנע שרוב הרוסים לא תומכים במלחמה.

"כולנו חונכנו על ידי דור שחווה את מלחמת העולם השנייה", טען. "מדברים כאן על 'מבצע מיוחד' אבל אנשים מתחילים להבין מה באמת קורה, כמה הרוגים יש. האנשים שלנו שלווים ואני חושב שאנשים ברוסיה יתחילו בקרוב להתנגד לכל מה שקורה", סיכם.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום