מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סקר מנדטים: מרצ ממשיכה לעקוף את העבודה; יושבות הראש ייפגשו עם לפיד

יאיר לפיד ייפגש לפגישה משולשת הערב ביחד עם זהבה גלאון ומירב מיכאלי, במטרה ליצור איחוד חדש-ישן בשמאל • מיכאלי מסרבת, גלאון מוכנה לוותר על הראשות • סקר מנדטים מוכיח: מרצ עוקפת את העבודה במנדט

סקר מנדטים: מרצ ממשיכה לעקוף את העבודה; יושבות הראש ייפגשו עם לפיד
משכן הכנסת צילום: פלאש 90

52 ימים לבחירות: השבוע, בימים רביעי וחמישי, יגישו כלל המפלגות בישראל את הרשימות שלהם לוועדת הבחירות המרכזית, במטרה להתמודד על הבחירות לכנסת ה-25. בגוש השמאל ממשיכים לנסות וליצור חיבורים, כאשר הערב (מוצאי שבת) ייפגש ראש הממשלה יאיר לפיד עם יושבות ראש מפלגות העבודה ומרצ, מירב מיכאלי וזהבה גלאון (בהתאמה).

מכון "מדגם", בהנהלת מנו גבע, פרסם סקר מנדטים ב'חדשות 12', ממנו עולה כי ליושבת ראש מפלגת העבודה שרת התחבורה מירב מיכאלי, עדיף להתאחד עם יושבת ראש מפלגת מרצ זהבה גלאון. הערב יפגיש ביניהם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, לפגישה משולשת בביתו שבתל אביב, במטרה לנסות וליצור איחוד בין השניים. גלאון מסכימה שמיכאלי תעמוד בראשות המפלגה המאוחדת.

לפי נתוני הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום הליכוד הייתה מקבלת 32 מנדטים, יש עתיד הייתה מקבלת 23 מנדטים, המחנה הממלכתי, על אף האיחוד עם גדעון סער וגדי אייזנקוט, תקבל 12 מנדטים בלבד. המפלגה המאוחדת של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, הציונות הדתית ועוצמה יהודית, ממשיכה להיות המפלגה הרביעית בגודלה בכנסת עם 11 מנדטים.

שס 9, יהדות התורה 7, מרצ 6, ישראל ביתנו 5, הרשימה המשותפת 5, העבודה, 5, ורע"ם האחרונה שעוברת את אחוז החסימה עם 5 מנדטים. הרוח הציונית – לא עוברת את אחוז החסימה (1.1%) צעירים בוערים (הדר מוכתר) – לא עוברת את אחוז החסימה (0.4%). גוש נתניהו – 59. גוש מתנגדי נתניהו (כולל המשותפת) – 61. ב'יש עתיד' צייצו מודעה על קבוצת ווצאפ של לפיד, מיכאלי וגלאון עם הקריאה להם להתאחד.

חדשות JDN

art

 צבע אדום