מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

טלטלה ברשימה המשותפת: הסכם מפתיע על אי שת"פ יגרום לעודה להתפטר?

יושב ראש הרשימה המשותפת, איימן עודה, הופתע לגלות הסכם ממנו מודר בין מפלגתו לבל''ד, לפיה אף ח''כ ערבי לא ימליץ על מועמד לראשות הממשלה • מקורבי חבר הכנסת קוראים לו בעקבות כך להתפטר מתפקידו

טלטלה ברשימה המשותפת: הסכם מפתיע על אי שת"פ יגרום לעודה להתפטר?
משכן הכנסת צילום: פלאש 90

52 ימים לבחירות: ב'חדשות 12' דווח הערב (מוצאי שבת) על הסכם פנימי בתוך הרשימה המשותפת, שגורם לטלטלה עזה במפלגה הערבית הקיצונית. לפי הדיווח, מפלגת חד"'ש בראשות חבר הכנסת איימן עודה, חתמה על הסכם לפיה היא מתחייבת שלא תמליץ על מועמד לראשות הממשלה אחרי הבחירות הקרובות. בעקבות כך ישנן קריאות לעודה, שייתפטר.

מדובר בלא פחות מדרמה ב'הרשימה המשותפת', מאחר ובשבועות האחרונים היו קריאות בתוך המפלגה לריצה מפוצלת בבחירות הקרובות. הסיבה לכך הייתה שהמפלגה הקיצונית ביותר, בל"ד, סירבה להמליץ על מועמד לראשות הממשלה לאחר הבחירות הקרובות. הערב מסתבר שאנשי המשא ומתן של חד"ש נכנעו, וחתמו כאמור על הסכם שלא להמליץ על מישהו.

צוותי המו"מ של חד"ש מידרו את היו"ר איימן עודה, שהופתע לגלות על ההסכם מתוך התקשורת. בעקבות כך ישנן קריאות של מקורבי עודה, שיתפטר מראשות הרשימה המשותפת. עודה, שנחשב עד לפני לא הרבה זמן לפוליטיקאי הערבי המפשר שמנסה לגשר בין החברה היהודית לערבית, מצא עצמו פתאום בעמדת מיעוט בתוך מפלגתו בכל הקשור לשת"פ עם גוש השמאל.

בהסכם בין חד"ש לבל"ד נכתב כי "המשותפת לא תהיה בשום צורה חלק מכל קואליציה באופן ישיר או עקיף כל עוד אותה ממשלה מיישמת מדיניות כיבוש ואפליה". עוד נכתב בהסכם, ממנו כאמור עודה לא ידע, כי "הרשימה לא רואה במצב הפוליטי הנוכחי ובכנסת ה-25 אף אישיות פוליטית מתאימה לתנאי ויעדי הרשימה כדי לקבל את ההמלצה שלה להרכבת הממשלה".

חדשות JDN

art

 צבע אדום