מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סטיב באנון הואשם בהלבנת הון ועבירות נוספות

יועצו של הנשיא לשעבר טראמפ לשעבר הואשם בקשר לתוכנית גיוס כספים עבור חומת גבול ארה"ב-מקסיקו. כתב האישום כולל הלבנת הון מדרגה ראשונה ושנייה וקשירת קשר לביצוע פשע בדרגה רביעית

סטיב באנון הואשם בהלבנת הון ועבירות נוספות
טראמפ מחוץ לחדר הסגלגל צילום: דוברות הבית הלבן

איש האסטרטגיה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, סטיב באנון, הואשם בהלבנת הון וקשירת קשר לביצוע פשע בקשר לתפקידו במאמץ לגיוס כספים לבניית חומת גבול בין ארה"ב למקסיקו, כך על פי כתב האישום שפורסם אתמול (חמישי). כתב האישום כולל הלבנת הון מדרגה ראשונה ושנייה וקשירת קשר בדרגה רביעית.

באנון הגיע בעצמו למשרד התובע המחוזי במנהטן לשמוע על ההחלטה להעמידו לדין לאחר שבימים האחרונים נאמר לו כי הגשת כתב האישום מתקרב. באנון עומד בפני אישום כי גבה יותר ממיליון דולר עבור הוצאות אישיות ממאמץ הגיוס של קמפיין "אנחנו בונים את החומה", שהבטיח לשלוח את כל ההכנסות לטובת השלמת חומת הגבול בין ארה"ב למקסיקו.

הוא נכנס למשרד התובע המחוזי לצד עורך דינו, דיוויד שון, כשהוא צועק לעבר מצלמות הטלוויזיה שנאספו כי הוא מאמין שהוא עומד בפני תביעה פוליטית שביקשה לפגוע בו במהלך 60 הימים שלפני בחירות אמצע קדנציה 2022. המקרה של באנון יתנהל על ידי התובע המחוזי של מנהטן, אלווין בראג, והתובעת הכללי של מדינת ניו יורק, לטיסיה ג'יימס. אם יורשע באנון עלול לקבל לכל היותר 15 שנות מאסר.

באנון קיבל חנינה נשיאותית מדונלד טראמפ בימים האחרונים של ממשלו שביטלה את ההאשמות הפדרליות. אבל החנינות אינן חלות על תביעות ברמת המדינה והאישומים של מדינת ניו יורק מסמנים סכנה משפטית משמעותית עבור אדריכל ניצחונו של טראמפ בבחירות ב-2016.

"הנאשמים הונו מאות אלפי תורמים, תוך ניצול האינטרס שלהם במימון חומת גבול כדי לגייס מיליוני דולרים, בתואנת שווא שכל הכסף הזה יושקע בבנייה", אמרה אודרי שטראוס, פרקליטת ארה"ב במנהטן. על פי כתב האישום הפדרלי, התובעים אמרו שבאנון הציג מצג שווא שכל הכסף שגויס ישמש "בביצוע המשימה והמטרה שלנו" על מנת לשכנע את תומכי טראמפ לתרום לפרויקט.

מאמץ הגיוס הכניס יותר מ-25 מיליון דולר - ואז באנון, בנקאי השקעות לשעבר של גולדמן זאקס, גבה יותר ממיליון דולר דרך ארגון ללא מטרות רווח שבשליטתו להוצאות אישיות, כך נכתב בכתב האישום.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום