מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

זעזוע ותדהמה: בעל מסעדה סינית הודה שמכר בשר טרף

בהצהרה חדשה מטעם ארגון הכשרות OK בארה"ב, נמסר כי הבעלים של המסעדה הסינית מכר בשק טרף בכוונה ללקוחותיו היהודים. "הוא הודה כי מכר בשר טרף, נראה שהמוצרים הוגנבו איכשהו לתוככי המסעדה במהלך שעות הפעילות"

זעזוע ותדהמה: בעל מסעדה סינית הודה שמכר בשר טרף
הבשר הטרף צילום: באדיבות המצלם

בעלים של מסעדה סינית כשרה בניו ג'רזי ארה"ב, מכר בשר טרף בכוונה ללקוחותיו. הבעלים נחקר על ידי רבני ארגון הכשרות OK, לאחר מכן החליט הבעלים לסגור לצמיתות את מסעדת "כשר סינית אקספרס", לאחר שקלונו התגלה ברבים.

 

המסעדה הסינית איבדה את תעודת הכשרות בשבוע שעבר שלה לאחר שבעלים תועד קונה בשר ועופות לא כשרים בחנות סמוכה. ארגון הכשרות OK קרא ללקוחות להכשיר את הכלים. הבעלים (לא יהודי) טען להגנתו כי רכש את הסחורה לחנות אחרת שבבעלותו, אך נאלץ לסגור המסעדה.

ארגון הכשרות OK Kosher פתחה בחקירה מקיפה על האירועים במסעדה במנאלאפן בניו ג'רזי. "מסעדת כשר סינית אקספרס הפרה בכוונה את חובתה כלפי הצרכן, למרות שהיו מספר משגיחים למסעדה הזאת".

עוד נאמר כי "משגיחים אלו היו האנשים היחידים שהיו להם מפתחות למסעדה, למקררים ולמקפיאים. סרטון של הבעלים קונה עוף ובשר לא כשרים בתפזורת הגיע לידי OK, המסעדה נסגרה מיד, ונקבע כי מוצרים אלה לא הוכנסו למסעדה ואושר לבעל המסעדה להמשיך למכור".

אך כמה ימים לאחר מכן, התגלו קופסאות ריקות של עוף ובשר לא כשר (מותג שונה מהסרטון המקורי) על ידי רבני OK באחת מהפחים הציבוריים במרכז המסחרי שבה נמצאת המסעדה. בעלי המסעדות השכנות נשאלו האם זה מהם, והתברר כי הארגזים אינם שלהם, והם לא השתמשו במוצרים שהיו במקור באריזות אלו. בשלב זה נמסר לבעלים כי המסעדה תישאר סגורה עד להודעה חדשה.

מטעם ארגון הכשרות OK נמסר עוד, כי "הבעלים נחקר על ידי רבני OK לגבי הארגזים בפח. לאחר מכן החליט הבעלים לסגור לצמיתות את "כשר סינית אקספרס", כשהוא מודה בעצם בהבאת בשר טרף, בהמשך קיבלנו הודאה בעל פה על כך שהוא הביא עוף ובשר לא כשרים בכמויות קטנות לאורך זמן. לא מצאנו הוכחות פיזיות לכך, אבל נראה שהמוצרים התגנבו איכשהו במהלך שעות הפעילות". הבעלים הודה בעל פה שהביא את החפצים הלא כשרים החל מהמחסור הארצי בעוף במרץ 2022. כך דווח באתר Yeshiva world news.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ארגון הכשרות OK Kosher ביטל את תעודת הכשרות של מסעדת "כשר סינית אקספרס" במנאלאפן, ניו ג'רזי. בהצהרה, נאמר מטעם ארגון הכשרות OK Kosher כי "לאחר חקירה אינטנסיבית ומדוקדקת של ההאשמות, נקבע כי עליהם להפסיק את ההשגחה של המסעדה הפופולרית", והודיעו שהמסעדה אינה פעילה יותר.

"בהתייעצות עם פוסקים מומלץ ללקוחות של סינית אקספרס שרכשו מהמוצרים שלהם ב-6 החודשים האחרונים והשתמשו שלהם, להכשיר את הכלים הללו. אנא פנו אל הרב שלכם לקבלת הדרכה והנחיות נוספות", נאמר בהודעה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום