מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סקר מנדטים בעיר שחזתה את תוצאות הבחירות

לפי סקר שנערך בעיר רחובות במסגרת פרויקט מיוחד של ערוץ 13, נתניהו ולפיד משיגים 32 מנדטים כל אחד, אולם לשניהם אין ממשלה, אם כי לפיד מסוגל להקים ממשלת 63 בתמיכת הרשימה המשותפת | הנתונים לא נשמעים הגיוניים לפחות באשר למפלגות החרדיות, אולם העיר מוגדרת כמי שחוזה נכונה את תוצאות האמת

סקר מנדטים בעיר שחזתה את תוצאות הבחירות
לפיד ונתניהו צילום: דוד כהן, פלאש 90

העיר רחובות ידועה ככזו שחזתה לא פעם את תוצאות הבחירות לכנסת. במסגרת פרויקט "קרוב לקלפי" של 'ערוץ 13' נערך סקר מנדטים בקרב תושבי העיר שהתפרסם במהדורה המרכזית של הערוץ.

לפי תוצאות הסקר שערך מכון דיאלוג בפיקוח של פרופ' קמיל פוקס בקרב תושבי העיר רחובות בלבד, לו הבחירות היו מתקיימות היום, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היה זוכה 32 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד גם כן 32, 'הציונות הדתית' עם 14 מושבים. 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ עם 13.

מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת בסקר 6 מושבים, 'יהדות התורה' בראשות משה גפני/יצחק גולדקנופף 5, 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי עם 5 ו'ישראל ביתנו' עם 4 מושבים.

המפלגות הערביות לפי הסקר האחרון של 'חדשות 13' ולא לפי תושבי העיר: הרשימה המשותפת עם 5 מושבים ורע"מ של מנסור עבאס עם 4 מושבים.

מתחת לאחוז החסימה לפי הצבעת תושבי העיר רחובות: מר"צ בראשות זהבה גלאון עם 2.1%, 'הרוח הציונית' של איילת שקד עם 1.2% והמפלגה הכלכלית של ירון זליכה עם 0.6%.

לפי סקר תושבי רחובות, גוש נתניהו שכולל את הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה - משיג 57 מנדטים, לעומת גוש לפיד שכולל את רע"מ שמשיג 58 כש'הרשימה המשותפת' בתווך עם 5 מנדטים.

לפי הסקר עולה כי רוב תשבי רחובות רוצים את יאיר לפיד או בני גנץ כראש ממשלה על פני חזרתו של בנימין נתניהו. כאשר הם נשאלו את מי הם מעדיפים לפיד או נתניהו. 42% מעדיפים את לפיד לעומת 37% שחפצים בחזרתו של נתניהו לראשות הממשלה. כאשר נשאלו בין בני גנץ לבנימין נתניהו - 40% תומכים בגנץ לראשות הממשלה לעומת 38% שתומכים בנתניהו.  

הסקר נערך על ידי מכון דיאלוג בפיקוח הפרופסור קמיל פוקס בקרב מדגם מייצג של תושבי רחובות, והוא כלל 503 נשאלים.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום