מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אחרי 70 שנות כהונה: הלכה לעולמה מלכת אנגליה בגיל 96

בריטניה אבלה: המלכה אליזבת השנייה, מלכת הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה וצפון אירלנד ו-14 מדינות נוספות הלכה לעולמה היום בגיל 96. החל מ-2016 היא היתה המנהיגה הוותיקה ביותר בעולם | דגל המדינה הורד לחצי התורן ומיליוני אזרחים אבלים על מותה

אחרי 70 שנות כהונה: הלכה לעולמה מלכת אנגליה בגיל 96
רכבה של המלכה מחוץ לארמון צילום: Pixabay

הלכה לעולמה המלכה אליזבת השנייה בגיל 96, המלכה הבריטית שהיתה אהודה מאד ברחבי בריטניה נולדה ב-21 באפריל 1926, ולאחר 70 שנות מלוכה היא הלכה לעולמה היום בסקוטלנד שם שהתה בימים האחרונים. היא היתה מלכת הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה וצפון אירלנד ו-14 מדינות נוספות. החל מ-2016, היא הפכה למנהיגת המדינה הוותיקה ביותר בעולם.

בשנת 1952 היא החלה לכהן כמלכה, והספיקה להשביע 15 ראשי ממשלה שונים כולל את האחרונה ליז טראס ביום שלישי האחרון. 14 מדינות מלבד בריטניה תחת ממלכת בריטניה, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, ג'מייקה, גרנדה, איי בהאמה, פפואה גינאה החדשה, איי שלמה, טובאלו, סנט לוסיה, סנט וינסנט והגרנדינים, אנטיגואה וברבודה, בליז וסנט קיטס ונוויס. כך לפי ערך ויקיפדיה. השליטה של המלכה היא בעיקר סמלית.

היא החלה לכהן לאחר מותו של אביה, המלך ג'ורג' השישי, ב-6 בפברואר 1952. בשנת 1947 היא נישאה לנסיך פיליפ, שהלך לעולמו באפריל 2021.

בנוגע ליחסים עם ישראל. מעולם לא התקיים ביקור רשמי של המלכה אליזבת בישראל, וכמוה גם של בעלה הנסיך פיליפ, ההסבר הרשמי הוא שהמלכה תבקר בישראל "כשיהיה שלום בר קיימא". נכדה, הנסיך ויליאם, ביקר באופן רשמי בישראל ביוני 2018, וזהו הביקור הרשמי הראשון של בן משפחת המלוכה בישראל. בנה יורש העצר צ'ארלס, נסיך ויילס שיהפוך למלך ביקר ביקור רשמי בישראל בינואר 2020 בכנס פורום השואה שאירח הנשיא ראובן ריבלין בירושלים. הנסיך צ'ארלס גם הגיע לישראל להלוויית יצחק רבין ב-1995 ובהלוויית שמעון פרס ב- 2016.

בתקופת שלטונה של אליזבת כיהנו חמישה-עשר ראשי ממשלה. וינסטון צ'רצ'יל, אנתוני אידן, הרולד מקמילן, אלק דאגלס-יום, הרולד וילסון, אדוארד הית', שוב פעם הרולד וילסון, ג'יימס קלהאן, מרגרט תאצ'ר, ג'ון מייג'ור, טוני בלייר, גורדון בראון, דייוויד קמרון, תרזה מיי, בוריס ג'ונסון ואליזבת טראס.

הודעת ארגון 'פינטר טראסט'.

ארגון 'פינטר טראסט' מפרסם הודעת אבל על פטירת המלכה. אנו עצובים מאוד ומתאבלים על לכתה של הוד מלכותה המלכה אליזבת השנייה, האובדן שלה יורגש ברחבי הקהילות החרדיות בבריטניה, האומה והמדינה ובכל העולם. המחשבות והתפילות שלנו עם משפחת המלוכה בזמן העצוב הזה. חייה היו של שירות מסור וחסר אנוכיות ימשיכו להוות השראה לדורות. תנחומינו למשפחת המלוכה ולכל תושבי ואזרחי בריטניה המתאבלים על אובדנה של הוד מלכותה.

ארגון 'פינטר טראסט' נוסד במטרה לספק קול אמין של הקהילות החרדיות בבריטניה כולל פיתוח קשרים עם הציבור הכללי בצורה הוגנת פתוחה ושקופה, וזכה לקבל תמיכתם של כל גדולי הרבנים שליט"א ובתי הדין של כל הקהילות החרדיות בבריטניה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום