מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 26°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 26°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"נגד נתניהו": הנדל ושקד קרובים לפיצול; מה אמר השר בזמן החיבור? • צפו

רק לפני קצת יותר מחודש נאם יועז הנדל על "תחושת השליחות הגדולה" שהוא מרגיש בחיבור עם איילת שקד למפלגת "הרוח הציונית", והיום הם קרובים מאוד לפיצול • מה הסיבה לסכסוך העמוק בין השניים, ואיך שוב קשור כאן נתניהו?

"נגד נתניהו": הנדל ושקד קרובים לפיצול; מה אמר השר בזמן החיבור? • צפו
בתי מלון צילום: FREEPIK

רק לפני חודש וחצי הודיעו שרת הפנים איילת שקד ושר התקשורת יועז הנדל על הקמת מפלגה חדשה, "הרוח הציונית", כאשר שקד בראש אבל הנדל מיד אחריה. היום (חמישי) מתרבים הדיווחים על כך שהשניים נמצאים בסכסוך עמוק בכל הקשור לעתיד הרשימה, והסקרים הלא-מחמיאים שמותירים אותם מחוץ לאחוז החסימה בוודאי שלא תורמים לכך.

הסיבה הרשמית לסכסוך בין השניים נעוצה בכך ששקד מעוניינת להביא אנשים חדשים לרשימה, בתקווה שהם יועילו לה לעבור את אחוז החסימה ולהיות כח"כית בכנסת ה-25. שקד מעוניינת להכניס את סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה, את יו"ר הבית היהודי יוסי ברודני ועוד, כאשר הנדל מוכן אך לא בתמורה לכך שיתדרדר לתחתית הרשימה. מנגד, אותם אנשים לא מוכנים לוותר על מקומות 2 ו-4.

 

מתוך יוטיוב יועז הנדל

הנדל עצמו מסרב בתוקף לפי שעה לעצם צירוף ברודני, ומשוכנע כי ברודני יכפה על הרוח הציונית להיכנס לממשלת ימין צרה בראשות נתניהו, מהלך שהנדל מתנגד לו בתוקף. בעקבות כך דווח כי הדיבור לריצה המשותפת של הרוח הציוני הוא בבלוק טכני כך שאנשי הבית היהודי יוכלו להשלים לנתניהו את ה-61 אם שקד והנדל יחליטו שלא – מצב שכזה סותר את האמירה שלהם לממשלת אחדות ולכן הנדל כאמור מסרב.

חזרנו לנאומו של הנדל בזמן החיבור עם שקד, שם טען כי "אנחנו עומדים כאן מתוך תחושת שליחות גדולה להוציא את מדינת ישראל מהסחרור המטורף שבו היא נמצאת. אנו יוצרים את השותפות הזו מתוך אחריות לעתיד המדינה. מתוך רוח ציונית. אנחנו מתנגדים נחרצות לממשלה צרה של נתניהו, שבה יעסקו אך ורק במה שטוב לו. אנחנו מתנגדים נחרצות לממשלה צרה משמאל עם המשותפת וגורמים קיצונים".

על אף רוח הפיוס שנשבה אז מבין השניים, הבוקר התראיינה איילת שקד ל'בשבע', ורמזה על חילוק דעות שקיים בינה לבין הנדל. "ההסכם בין ימינה לדרך ארץ הוא הסיבה שאביר קארה עזב. תומכיו דרשו שהוא ימוקם במקום הרביעי, אבל ההסכם עם הנדל לא מאפשר זאת", השיבה שקד במענה לשאלה מדוע חברה למפלגה לשעבר, אביר קארה, לא הצטרף אליה לבסוף.

חדשות JDN

 צבע אדום

art