מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 26°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 26°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ועדת הבחירות דחתה בקשה של רע"מ להציב קלפיות בכפרים בלתי מוכרים

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית החליט לדחות עתירה של סיעת רע''מ, בדבר הצבת קלפיות ביום הבחירות הקרובות במספר כפרים בלתי מוכרים בפזורה הבדואית ובצפון הארץ • השופט: "ההצעות המפורטות במכתב חורגות מהוראות חוק הבחירות"

ועדת הבחירות דחתה בקשה של רע"מ להציב קלפיות בכפרים בלתי מוכרים
בתי מלון צילום: FREEPIK

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, דחה היום (חמישי) את עתירת רע"מ שעניינה "ערעור על החלטת יו"ר ועד הבחירות המרכזית בנושא הצבת קלפיות במרכזי שירות בכפרים לא מוכרים".נסיעת הרשימה הערבית המאוחדת (רע"מ) פנתה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, להביא בפני נשיאת ועדת הבחירות המרכזית ערעור על החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון יצחק עמי, בנושא הצבת קלפיות במרכזי שירות בכפרים לא מוכרים.

העתירה נדחתה כאמור על ידי יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית. בהחלטתו מציין השופט עמית, כי "לאחר עיון בפנייה, אין לי אלא לדחות אותה על הסף, וזאת מן הטעם שנשיאות ועדת הבחירות המרכזית ומליאתה אינם יושבים כערכאות ערעור על החלטות משפטיות של יו"ר הוועדה. דינה של הפניה להידחות על הסף. ראשית, במישור הפרוצדוראלי, אין בהוראות הדין הליך של "ערעור" על החלטת יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית בפני נשיאות הוועדה או מליאתה".

"יתרה על כך", ממשיך השופט להסביר מדוע דחה את הבקשה, "המבקשת לא היתה צד בהליך נושא פנייתה – ולא מוכר בדין הליך בו מי שלא היה צד בהליך המקורי, רשאי לערור או לערער על תוצאותיו. זאת ועוד – בחודש שעבר הובאה בפני מליאת ועדת הבחירות המרכזית ההצעה לקבוע את אזורי הקלפי ותחומיהם, ונציגה של רע"מ לא העלה את הנושא, או ביקש להביא אותו לדיון בפני מליאת הוועדה".

השופט עמית הדגיש בהחלטתו לסיום, כי "ועדת הבחירות המרכזית פועלת כל העת על מנת לאפשר נגישות להצבעה לכל בעלי זכות הבחירה, מכל המגזרים. ואולם, ועדת הבחירות המרכזית כפופה כמובן להוראות הדין, ומחוייבת לפעול אך ורק על פי הוראות הדין. ההצעות המפורטות במכתב חורגות מהוראות חוק הבחירות, כך למשל, חוק הבחירות אינו מכיר באפשרות להקים "קלפי קדמית" שלה צמודה רשימת בוחרים זהה לקלפי אחרת".

חדשות JDN

 צבע אדום

art