מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 28°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 28°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לפיד תוקף את ממשל ביידן: אף אחד לא יכתיב לנו

לפיד קורא לממשל האמריקני שלא להתערב לצה"ל בהוראות הפתיחה באש בשטחים לאור הדרישה להעמיד לדין את הלוחם שככל הנראה ירה בשוגג בעיתונאית שירין אבו אעקלה בג'נין שהחזיקה גם באזרחות אמריקנית 

לפיד תוקף את ממשל ביידן: אף אחד לא יכתיב לנו
יאיר לפיד וג'ו ביידן צילום: EMIL SALMAN/POOL

ראש הממשלה יאיר לפיד תוקף את ממשל ביידן על רקע הדרישה האמריקנית להעמיד לדין את הלוחם שגרם בשוגג למותה של העיתונאית שירין אבו אעקלה במהלך מבצע לסיכול טרור בג'נין.

לפיד נאם הערב (רביעי) בטקס סיום קורס חובלים בבסיס חיל הים בחיפה לצד הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד חיל הים אלוף דוד סלמה, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל, בוגרי ובוגרות קורס 145.

בדבריו אמר ראש הממשלה: "החל מהיום תפקידכם להגן עלינו, אבל גם תפקידה של המדינה להגן עליכם. אני שומע את התביעות להעמיד לדין חיילי צה"ל בעקבות מותה של שירין אבו אעקלה. אני שומע את התביעות לשנות את הוראות הפתיחה באש שלנו".

לדבריו, "ישראל הביעה צער על מותה של העיתונאית. זוהי טרגדיה שקרתה באמצע תקרית שבה נורתה אש כבדה בידי טרוריסטים. צה"ל לעולם אינו יורה במכוון על חפים מפשע", והדגיש כי "אנחנו מחוייבים לחופש העיתונות ולכללי פתיחה באש מהמחמירים בעולם, אבל שיהיה ברור אני לא אתן שיעמידו לדין לוחם בצה"ל שהגן על חייו מירי של טרוריסטים רק כדי שנקבל מחיאות כפיים בחו"ל".

"אף אחד לא יכתיב לנו הוראות פתיחה באש כשאנחנו נלחמים על חיינו. ללוחמים שלנו יש גיבוי מלא מממשלת ישראל ומעם ישראל". כך לפיד במסר לממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art