מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מצא עבודה חלומית: פשוט לא לעשות כלום

גבר יפני בעל תושייה מצא את עבודת החלומות שלו: הוא מקבל תשלום על כך שהוא "לא עושה כלום". הוא אמר "בעיקרון, אני משכיר את עצמי, התפקיד שלי הוא להיות איפה שהלקוחות שלי רוצים שאהיה ולא לעשות שום דבר במיוחד"

מצא עבודה חלומית: פשוט לא לעשות כלום
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

שוג'י מורימוטו, עובד לשעבר בחברת הוצאה לאור ביפן, משכיר את עצמו כדי לתת תחושת חברה לאנשים בודדים, כמו למשל מקרה בעבר בו קיבל תשלום רק כדי לנופף לשלום לנוסע שאין לו משפחה. מורימוטו, בן ה-38, אומר כי הוא גובה מלקוחות כ-71 דולר רק על היותו במקום, עם כ-4,000 הזמנות במהלך ארבע השנים האחרונות, הוא מרוויח מספיק כסף כדי לפרנס את אשתו וילד אחד.

"בעיקרון, אני משכיר את עצמי", אמר. "התפקיד שלי הוא להיות איפה שהלקוחות שלי רוצים שאהיה ולא לעשות שום דבר במיוחד". העבודה שלו כללה להתנדנד על נדנדה עם לקוח בפארק מקומי, או לשבת במסעדה עם אנשים שמתביישים להיכנס לבד ועוד.

"עם החברים שלי, אני מרגיש שאני חייב לבדר אותם", אמר לקוח של שוג'י, "אבל איתו  אני לא מרגיש צורך להיות פטפטן". שכר הטרחה של מורימוטו שווה ערך ל-10,000 ין יפני. לפני הקורונה הוא הרוויח קרוב ל-300 דולר ליום.

עם זאת, למורימוטו יש גבולות, הוא דחה עבודות כמו להעביר מקרר או לנסוע לקמבודיה. אבל הוא לא היחיד שיש לו עבודה מוזרה ביפן. מוקדם יותר השבוע, ה'ניו יורק פוסט' דיווח כי היפנים מחפשים לשלם למישהו כדי להמציא קמפיין שיגרום לצעירים לשתות יותר אלכוהול.

היוזמה, שנרקחה על ידי סוכנות המס במדינה, מחפשת הצעות לתוכניות שיגרום לצעירים לספוג יותר כדי "להחיות" את תעשיית המשקאות. יפן ראתה את תעשיית האלכוהול שלה מתייבשת בשנים האחרונות ומקווה לעזור לשלם את החוב העצום של 8.3 טריליון דולר של המדינה על ידי הגדלת ההכנסות ממסי מכירת אלכוהול. לפי ה-BBC, אזרח יפני ממוצע שתה כ-22 ליטרים של אלכוהול בכל שנה ב-1995, אך המספר ירד לכ-16 ליטרים עד 2020.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום