מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תושבי העיר כבר יותר משבוע בלי מים נקיים בברזים

משבר מים בעיר ג'קסון שבמדינת מיסיסיפי, ארה"ב, לאחר הצפות שפגעו במרכז ההתפלה שמספק מים לעיר. לפי הדיווחים, כבר למעלה משבוע שבברזי העיר אין מים נקיים. תחילה לא היו בכלל מים בברזים, וגם כעת זרימת המים אינה אחידה

תושבי העיר כבר יותר משבוע בלי מים נקיים בברזים
שתיית מים צילום: Pexels

תושבי העיר ג'קסון במיסיסיפי ארה"ב כבר יותר משבוע בלי מים נקיים בברזים, הזרם חלש מדי, לפעמים הברז רק מטפטף מעט, וגם כשהמים זורמים בלחץ סביר, הם עכורים מאוד ומלאים בוץ, כך לפי הדיווחים. בעירייה המקומית מייבאים מים מינרליים בבקבוקי פלסטיק והתושבים שיש להם כלי רכב באים לנקודות החלוקה וממלאים שישיות מים בהם הם משתמשים לשתייה ולבישול.

אבל התושבים מתלוננים שאין להם אפשרות להתרחץ עם מים מינרלים, והמים שבברזים עכורים מדי. בעקבות כך פרסמה הרשות המקומית הנחיה כיצד להשתמש במים העכורים, מה אפשר לעשות בהם ומה לא מומלץ. בין היתר קיבלו התושבים המלצה להתקלח עם פה סגור, ולהיזהר שלא לבלוע מהמים שבברזים.

העובדה שכ-80 אחוזים מתושבי העיר הם שחורים, תורמת גם לכך שנשמעות טענות שמדובר באפליה על רקע גזעי, ושהממשל המרכזי של מיסיסיפי שנשלט בידי מושל רפובליקני מזניח בכוונה את העיר שבראש עומד ראש עיר דמוקרטי. מושל מיסיסיפי דוחה את הטענות על הסף, וטוען שמשבר המים בעיר ג’קסון הוא תוצאה בלעדית של ניהול גרוע של העיריה המקומית.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום