מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

רוסיה מזהירה את מולדובה מפני פגיעה בכוחות רוסים

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הזהיר את מולדובה שלא לסכן את חייליה או להסתכן במתקפה. כוחות רוסים מוצבים באזור טרנסניסטריה מאז שנות ה-90. בראיון לתקשורת הרוסית אמר לברוב כי "כל פעולה שתאיים על ביטחון חיילינו תיחשב לפי החוק הבינלאומי כהתקפה על רוסיה"

רוסיה מזהירה את מולדובה מפני פגיעה בכוחות רוסים
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הזהיר את מולדובה שלא לסכן את החיילים הרוסים המוצבים בטרנסניסטריה, אזור פרו-רוסי במזרח המדינה, ואמר כי פעולה כזו עלולה לעורר עימות צבאי. בראיון לתקשורת הרוסית אמר לברוב כי "כל פעולה שתאיים על ביטחון חיילינו תיחשב לפי החוק הבינלאומי כהתקפה על רוסיה". מספר שעות קודם לכן האשים לברוב את הנשיאה הפרו-אירופית של מולדובה מאיה סנדו בחסימת שיחות לפתרון הסכסוך בטרנסניסטריה.

"טרנסניסטריה ורוסיה תומכות בדיאלוג ישיר, אבל אם לשפוט על פי הצהרות של הנשיאה מאיה סנדו והצוות שלה, הם לא רוצים דיאלוג כזה, שכן הם מקבלים הכוונה מארה"ב והאיחוד האירופי לדחות שיחות", אמר לברוב. "ככל הנראה, הם מחפשים פתרון לא דיפלומטי לבעיית טרנסניסטריה". טרנסניסטריה היא חבל ארץ בדרום מערב אוקראינה, האזור היה טרם מלחמת העולם השנייה בשליטת ברית המועצות.

מספר ימים קודם לכן, מנהיג הבדלנים של טרנסניסטריה ואדים קרסנוסלסקי שלח מכתב לנשיאה סנדו וביקש שיחות על פתרון מדיני בדרכי שלום לסכסוך בטרנסניסטריה. מולדובה, לעומת זאת, מתקשרת רק עם ממשלת הפרו-רוסית של טרנסניסטריה באמצעות גוף ממשלתי בראשות סגן ראש ממשלת מולדובה אולג סרבריאן.

בראיון לטלוויזיה אמר לברוב כי רוסיה תגן על דוברי רוסית במולדובה, והזכיר לצופים שמלבד טרנסניסטריה, גם אזור גאגאוזיה מחפש הכרה מיוחדת במדינה. לדבריו, הוא מקווה ש"הנהגת מולבודה תסיים את המשחקים הגיאופוליטיים המוכתבים על ידי המערב ובמקום זאת תחשוב על האינטרסים של האנשים, החיים זה לצד זה". ביולי השנה, לברוב כבר האשים את מולדובה בכך שהיא פועלת ל"ביטול כל דבר רוסי, בדיוק כמו באוקראינה". באותו חודש, מולדובה ואוקראינה קיבלו מעמד של מועמדות לאיחוד האירופי.

לשכת הקישור של מולדובה מיהרה להגיב לדהריו של לברוב, בהצהרה פומבית היא אמרה שהמדינה מחויבת לפתרון בדרכי שלום של הסכסוך בטרנסניסטריה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום