מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לראשונה מתחילת המלחמה, לקראת ראש השנה: הקלות בתקנות החירום באומן

חודשה התאורה ברחובות העיר למספר שעות, מעת רדת החשיכה ועד לשעת כניסת העוצר הלילי • בדיונים מול שלטונות אוקראינה ומשרד הבריאות באומן הוחלט על גיבוי ושדרוג מרפאת אומן ראש השנה בחצר הקלויז' לרמת בית חולים שדה

לראשונה מתחילת המלחמה, לקראת ראש השנה: הקלות בתקנות החירום באומן
אילוסטרציה צילום: Pixabay

לראשונה מאז תחילת המלחמה הקלות בתנאי החירום באומן, תושבים דיווחו כי התאורה ברחובות העיר הוחזרה לפעולה בשעות הערב. לאחר למעלה מחצי שנה בה העיר אומן שרויה בעלטה מוחלטת במשך כל שעות החשיכה, ביום חמישי האחרון הופעלה התאורה ברחובות העיר.

לאחר חודשים ארוכים בהם נאסר השימוש בתאורה בכל אזור אומן בשעות החשיכה, חודשה התאורה ברחובות העיר למספר שעות, מעת רדת החשיכה ועד לשעת כניסת העוצר הלילי כפי שנקבע על ידי הממשל הצבאי בשעה 23:00.

תקופת ההאפלה החלה מייד עם תחילת המלחמה, בה נקבעה העפלה בכל שעות החשיכה ונאסר השימוש בתאורה גלויה ברחבי העיר בהתאם לחוק הצבאי באזור.

יו"ר איחוד ברסלב באומן הרב נתן בן נון מסר כי ההיערכות לקראת ראש השנה באומן בעיצומה וההכנות מתקיימות בתיאום מלא מול כל רשויות הביטחון והחירום בהנחיית הממשל הצבאי על מנת שהקיבוץ של חסידי ברסלב באומן יתקיים בצורה הבטוחה ככל שניתן בתנאים הקיימים.

הרב נתן בן נון הוסיף וביקש מכל השוהים באומן ומי שמתכוננים להגיע לימי ראש השנה הקדושים, להקפיד מאד לשמור על כל הנחיות החירום ובמיוחד על כללי העוצר הלילי וחובת האפלה בין השעות 23:00 בלילה ועד 5 לפנות בוקר בהם חל איסור שהייה מחוץ לבתים ובמרחב הציבורי.

בתוך כך, לאור העובדה כי טיסות ישירות ושמי אוקראינה סגורים לטיסות, בתי החולים באוקראינה עובדים במתכונת חירום, וחסרים רופאים רבים, הוחלט בדיונים מול שלטונות אוקראינה ומשרד הבריאות באומן על גיבוי ושדרוג מרפאת אומן ראש השנה בחצר הקלויז' לרמת בית חולים שדה, עם תגבור צוות הרופאים הישראלי בדגש על כירורגיה ורפואת חירום למקרה אר"ן.

מנהל המרפאה הרב נחי קליין סיפר: "מתחילת המלחמה שברנו את הראש במחשבות מה יקרה ואיך נפעל בתרחישים כאלו ואחרים והוספנו ציוד רב. חלק מהציוד כבר נשלח לאוקראינה, והצוות נערך בכל כוחו, חייב לציין ולתת הערכה מיוחדת לרופאים שהסכימו לצאת לאוקראינה על אף המלחמה".

הרב הלל כהן אחראי חוץ על הפעילות במרפאת אומן והקשר עם בתי החולים באוקראינה הוסיף: "יושבים חדשים ארוכים, מתכננים, רוכשים, נערכים, שולחים, משלמים הוצאות רבות. כמו״כ השנה היו שאלות ודרישות רבות ממשרדי הממשלה השונים לגבי ההערכות שלנו".

עוד אומרים באומן כי "אפשר לומר שלולא המרפאה הם וודאי היו אוסרים את הנסיעה השנה כנ״ל לגבי שנה שעברה שנת קורונה. הקשר עם הנ״ל נתן לנו את האופטימיות שהגבולות יישארו פתוחים".

חדשות JDN

art

 צבע אדום