מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בארה"ב מודאגים: ההתבטאויות האחרונות של איראן מחזירות את המו"מ אחורה

תגובת איראן לטיוטת הסכם הגרעין עוררה ביקורת וחששות כבדים בקרב ממשל ביידן • על פי דיווח באתר פוליטיקו האמריקני בארה"ב רואים בתשובת טהראן כ"צעד אחורה" וכי מדובר בהתבטאויות "לא מעודדות בלשון המעטה"

בארה"ב מודאגים: ההתבטאויות האחרונות של איראן מחזירות את המו"מ אחורה
עלי חמינאי צילום: פייסבוק רשמי

למרות ההתקדמות המשמעותית במו"מ, באיראן הגישו הלילה (בין חמישי לשישי) את תגובתה האחרונה להסכמים האחרונים אליה הגיעו הצדדים בשיחות. בארה"ב הגיבו על הדברים וטענו כי מדובר למעשה בצעד אחורה וכי איראן "מחזירה המו"מ אחורה - מאוד לא מעודד", כך פורסם באתר "Politico".

עד כה היה נראה כי למרות שהצדדים טרם הגיעו להסכמות – איראן וארה"ב קרובות להודיע על חזרה להסכם הגרעין. בשבוע שעבר העבירה וושינגטון את תשובת ארה"ב לתגובה האיראנית לטיוטת הסכם הגרעין – והדברים נראו מבטיחים.

חקירות הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית בעניין שרידי האורניום החשודים באתרי גרעין בלתי מוכרזים באיראן מהוות סלע מחלוקת רציני. באיראן לא העניקו עד היום תשובות מספקות לסבא"א בנוגע לסיבות להימצאות אותם שרידים – מה שבעיני המערב מחזק את ההערכה כי הם קשורים בתוכנית הנשק הגרעיני הישנה של איראן מלפני קרוב ל-20 שנה. באיראן דורשים את סגירת החקירה בעניינים כתנאי לחזרה להסכם – אך בארה"ב מסרבים, בטענה שמדובר בסוגיה שאינה קשורה להסכם הגרעין, ובסבא"א הבהירו כי תכתיבים פוליטיים לא יביאו לסגירת החקירות.

N12

art

 צבע אדום