מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סורי זייף דרכון בעברית שגויה - ונתפס בקריביים

הנוסע "הורמוז אסולין" נעצר במדינת האי ברבדוס כשהיה בדרכו לגרמניה. הוא הציג דרכון עמוס בשגיאות כתיב ואותיות הפוכות שהופק בעיר הישראלית "שטרקטרם" שכמובן אינה קיימת. "מועמד לזיוף הגרוע ביותר בכל הזמנים"

סורי זייף דרכון בעברית שגויה - ונתפס בקריביים
הדרכון המזויף צילום: Ynet

שלטונות ברבדוס - מדינת אי אקזוטית באוקיינוס האטלנטי - עצרו אזרח סורי בעת שניסה לטוס לגרמניה באמצעות דרכון ישראלי מזויף. מבדיקה של המסמכים עלה כי מדובר בזיוף גרוע במיוחד שמלא בטעויות, שהקלו מאוד על פקחי ההגירה לעלות עליו. כך, למשל, הנוסע נרשם תחת השם "הורמוז אסולין" - שתורגם באופן לא ברור לעברית כ"זםצרםי אמןלין", כך דווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

גם האזרחות נכתבה באותיות הפוכות כרצף משובש של אותיות. על פי הדרכון המזויף, ארץ הלידה של האיש היא יוון. הדרכון הופק בעיר בשם "שטרקטרם" עיוות לא ברור של העיר ירושלים בעברית. השלטונות במדינת האי עדכנו את הרשויות בישראל במקרה.

ברשות האוכלוסין וההגירה צחקים שהאיש "מועמד לזיוף הגרוע ביותר בכל הזמנים". אפילו שם מדינת ישראל בראש הדרכון נכתב בשגיאה: "מדינת ישךאל". לפי רשות האוכלוסין וההגירה, ניסיון הזיוף הכושל של הדרכון הישראלי מיד הדליק נורה אדומה אצל הרשויות בברבדוס.

בבדיקה ראשונית עם הנוסע, שהיה בדרכו לגרמניה, התברר שבכליו נמצאת גם תעודת זהות סורית, וכי מדובר באזרח סורי. על הדרכון הישראלי המזויף יש חותמת לכאורה של ביקורת גבולות בנתב"ג - אולם בישראל אין חותמות על דרכונים כבר כמה שנים.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום