מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דרישה לפתוח את התיק נגד תוקף תלמיד הישיבה

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו הגיש ערער למשטרה כנגד סגירת תיק נגד בן מיעוטים שתקף תלמיד ישיבה ברחוב אגריפס בירושלים לפני מספר חודשים | עו"ד בלייכר: "סגירת התיק בנסיבות אלו נוגדת את החוק, את האינטרס הציבורי של מיגור האלימות ושוחקת עד דק את אמון הציבור במערכת אכיפת החוק"

דרישה לפתוח את התיק נגד תוקף תלמיד הישיבה
תלמיד ישיבה, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

המשטרה החליטה לסגור תיק נגד בן מיעוטים שתקף תלמיד ישיבה ברחוב אגריפס בירושלים לפני כשמונה חודשים. סגירת התיק מגיעה למרות שיש סרטון שמוכיח את תקיפתו של תלמיד הישיבה ולמרות הודאה ברורה של בן המיעוטים. לאור זאת הגיש עו"ד חיים בלייכר, המייצג את תלמידי הישיבה מטעם ארגון חוננו, ערער למשטרה בנוגע לסגירת התיק ודרישה לפתוח אותו לחקירה מחדש.

המקרה אירע כאשר תלמיד הישיבה הלך לתומו ברחוב אגריפס לפני מספר חודשים כאשר לפתע נתקעה בו עגלה הנהוגה בידי בן המיעוטים. תלמיד הישיבה פנה אליו ואמר לו: "תיזהר מה היה קורה אם היית פוגע בזקנה?" ולהפתעתו בן המיעוטים החל לקלל אותו בצורה בוטה וגזענית. כאשר הסתובב תלמיד הישיבה לשאול אותו על מעשיו החל בן המיעוטים להכות אותו באגרופים. כתוצאה מכך נפל תלמיד הישיבה על הקרקע, דבר שלא מנע מבן המיעוטים להמשיך להכותו בפניו. כתוצאה מכך נגרמו לו הטמומות סביב העין ושטף דם בתוך בעין וכן שבר באף.

לאחר שסיים להכות את תלמיד הישיבה, נמלט בן המיעוטים לחנות 'טמבור' שהייתה במורד הרחוב והסתתר שם. במקביל התקשר תלמיד הישיבה למשטרה והזעיק את השוטרים תוך שהוא ממשיך לעקוב אחרי התוקף על מנת לבדוק לאן הוא בורח. שוטרים שהגיעו למקום עיכבו לחקירה את השניים וחקרו באזהרה גם את תלמיד הישיבה בשל תלונה נגדית שהגיש בן המיעוטים. לאחרונה כאמור, החליטה המשטרה לסגור את התיק כנגד החשוד בלא להעמידו לדין, וזאת למרות הראיות החד משמעיות הקיימות בתיק, לתקיפה קשה מצד בן המיעוטים כלפי תלמיד הישיבה, בו בזמן שמהראיות לא עולה כל תקיפה מהצד השני. בנוסף, המשטרה סרבה להעביר לידי עו"ד בלייכר את סרטוני התקיפה בטענה שמדובר בחשוד קטין.

בערר שהגיש עו"ד בלייכר הוא מתייחס לעובדה שיש בסרטון מספיק ראיות על מנת להעמיד את בן המיעוטים לדין. כמו כן טען בלייכר כי היו שינויי גרסאות של בן המיעוטים במהלך החקירות השונות אשר מעלים סימני שאלה כבדים על אמינותו. לדברי עו"ד בלייכר בערער, "תוצאות האירוע קשות ומעידות על אלימות קשה ביותר מצד המערער. לא יתכן שטענה של הגנה עצמית בעלמא ובחוסר אמינות תצדיק סגירת התיק כנגד החשוד האלים".

עוד הוסיף עו"ד בלייכר כי גם אם היינו מקבלים את טענת החשוד להגנה עצמית כביכול, אין בזה כדי להסביר מדוע הכה בן המיעוטים את תלמיד הישיבה במספר אגרופים בפניו ולה הסתפק בלהדוף אותו, ובוודאי לא מסביר את המשך התקיפה בעוד המותקף שרוע על הקרקע. "סגירת התיק בנסיבות אלו נוגדת את החוק, את האינטרס הציבורי של מיגור האלימות ושוחקת עד דק את אמון הציבור במערכת אכיפת החוק" קובע עו"ד בלייכר. לאור זאת כאמור הוגש הערער למשטרה תוף דרישה לפתוח מחדש את תיק החקירה כנגד התוקף ולהעמידו לדין על עבירות תקיפה חמורות.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת הדיווח, שוטרים הגיעו למקום ועיכבו את שני המעורבים לחקירה בתחנת המשטרה, שם העלו טענות הדדיות. במסגרת החקירה בוצעו מגוון פעולות ונשלל כל חשד כי מדובר באירוע על רקע לאומני. לאחר סיום החקירה ובחינת ממצאיה, הורה קצין החקירות מתוקף סמכותו על הפניית המקרה לטיפול בהתאם לחוק הנוער. לאחרונה הוגש ערר על ההחלטה והוא יבחן כמקובל".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום