מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ישראלי שנלכד על ידי הרוסים שוחרר לישראל

השלטונות של הרפובליקה העממית של לוהנסק שנמצאת תחת כיבוש רוסי, שחררה את האזרח הישראלי ולדימיר קוזלובסקי שנלכד על ידי הרוסים. הוא הועבר לשטח רוסיה, משם טס לישראל

ישראלי שנלכד על ידי הרוסים שוחרר לישראל
ולדימיר קוזלובסקי צילום: צילום מסך

ישראלי ששירת בכוחות המזוינים של אוקראינה ונעצר על ידי כוחות פרו רוסים, שוחרר וחזר לישראל. ב-30 ביוני פרסם שירות העיתונות של "המיליציה העממית" של לוהנסק בערוץ הטלגרם שלו סרטון של חקירתו של ולדימיר קוזלובסקי, אזרח אוקראינה וישראל. בהודעה ניתנה תשומת לב מיוחדת לעובדה שלאחר תחילת המלחמה (24.02.2022) רצה קוזלובסקי לצאת לישראל עם אשתו וילדו, אך במחסום באזור אוז'גורוד סירבו משמר הגבול לתת לו לצאת מאוקראינה.

לאחר מכן הוא גוייס בעל כורחו לשורות הכוחות המזוינים של אוקראינה. קוזלובסקי לא היה בישראל 10 שנים, ולאשתו ולילדו אין אזרחות ישראלית. קוזלובסקי שירת בגדוד 5 של חטיבה 24 של כוחות המזוינים של אוקראינה, לדבריו, הוא הגיע לחזית ללא כל הכשרה צבאית.

ולדימיר קוזלובסקי אמר כי ליד ליסיצ'נסק ספגה קבוצתו אש ארטילרית כבדה. כשחזרו לעמדת היחידה גילו שהצבא האוקראיני נסוג, והוא נפל בשבי על ידי בדלנים פרו-רוסים.

לדברי קוזלובסקי, לאחר פרוץ המלחמה הוא ומשפחתו ניסו לעזוב את אוקראינה. במעבר הגבול ליד אוז'גורוד הוא נפגש עם נציגים ישראלים. הם הוציאו "מסמך מיוחד", המציג אותו כיוכל לעזוב את אוקראינה. אולם זה לא קרה. אשתו וילדו של קוזלובסקי הורשו לעזוב, בעוד הוא עצמו גויס לכוחות המזוינים של אוקראינה והחל לשרת באזור ליסיצ'נסק (חבל לוהנסק).

"היה לנו נשק, אבל לא ידענו איך להשתמש בו", אמר. "לא היה לנו שום הכשרה צבאית לפני שנשלחנו לשדה הקרב. גם לא הזהירו אותנו שניאלץ להילחם. הביאו אותנו לאזור ליסיצ'נסק. זרקו אותנו לשם כמו בשר תותחים, כשהצלחנו להתחבר לאינטרנט הגיעו הודעות מהצבא הרוסי שקראו לכניעה. החיילים חשבו על זה, אבל המפקדים הפחידו אותנו בעובדה שיענו אותנו למוות בשבי, אז עדיף לא להיכנע בחיים".

לפי עיתון נובוסטי הרוסי, הישראלי שוחרר "כחלק ממחווה של רצון טוב". קוזלובסקי: "אני לא מאמין שכל זה נגמר. הייתי פה חודשיים ושבוע. הוא הוסיף כי הוא לא מתכנן לבקר באוקראינה בזמן הקרוב.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום