מבזקים +
תל אביב 0°c
באר שבע 31°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 0°c
בני ברק 0°c
אשדוד 27°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 0°c
באר שבע 31°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 0°c
בני ברק 0°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

קנסות הבחירות נמשכים: הפעם לפיד וגנץ

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית קיבל את עתירת הליכוד נגד השימוש הפוליטי של לפיד וגנץ בתמונות חיילי צה"ל במהלך מבצע 'עלות השחר' בקמפיין פוליטי ובכך הפרו את האיסור על שימוש בצה"ל בתעמולת בחירות | גנץ ולפיד נקנסו ויחויבו גם בהוצאות המשפט

קנסות הבחירות נמשכים: הפעם לפיד וגנץ
ביקור לפיד וגנץ בעוטף עזה צילום: חיים צח לע"מ

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, קיבל את עתירת הליכוד כי גנץ ולפיד עשו שימוש פוליטי בחיילים בזמן בחירות בניגוד לחוק. הוא הורה לגנץ להסיר תמונות עם חיילים שהעלה לרשתות החברתיות במהלך מבצע עלות השחר כמו כן חייב את גנץ, מפלגת חוסן ישראל ומפלגת תקווה חדשה בהוצאות משפט בסך 10 אלפים שקלים.

בליכוד עתרו לוועדת הבחירות לאחר שתמונות של לפיד ושר הביטחון, בני גנץ, מוקפים במפקדי צה"ל בזמן מבצע "עלות השחר" פורסמו בעמודי הרשתות הפוליטיים של לפיד. בעתירה טענה תנועת הליכוד ששר הביטחון וראש הממשלה עשו שימוש בתפקידו הציבורי על מנת לסייע לו בתעמולת בחירות תוך שימוש אסור בצה"ל: "זהו שימוש פוליטי בחיילים ומהווה תעמולת בחירות אסורה".

עם זאת, השופט עמית דחה את העתירה ביחס להורדת הפרסומים מעמודי המשרדים הרשמיים של משרד הביטחון וראש הממשלה וכן מהדף הפרטי של ראש הממשלה שהסיר מיוזמתו את הפרסומים.

החלטה של הועדה נכתב כי "למודי מלחמות ומבצעים צבאיים אנו. כחלק משגרה זו, פרסומים של תמונות שבהן מופיעים ראש ממשלה ושר ביטחון לצד חיילים וקצינים בצה"ל בעת המערכה הצבאית הן חזיון נפוץ. בעתירות שלפניי נטען שתמונות מסוג זה, שפורסמו על ידי המשיבים 1-2 (לפיד וגנץ) בדפי הרשתות החברתיות שברשותם בעת המבצע הצבאי האחרון ברצועת עזה, 'עלות השחר', מפרות את האיסורים על שימוש בנכסים ציבוריים בקשר עם תעמולת בחירות ועל שימוש בצה"ל בתעמולת בחירות".

הועדה קיבלה את העתירה וטענה כי "הבחנות אלו חשובות, ועומדות בבסיס הקביעה כי אין תכלית תעמולתית דומיננטית בבסיס הפרסומים בחשבונות הרשמיים של משרד ראש הממשלה ומשרד הביטחון וכי יש ערך חדשותי-אינפורמטיבי לפרסומים אלה. עם זאת, אין בכך כדי להצדיק את השימוש בחשבונות הפרטיים-פוליטיים של המשיבים לשם הפצת פרסומים אלה".

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art