מבזקים +
תל אביב 0°c
באר שבע 31°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 0°c
בני ברק 0°c
אשדוד 27°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 0°c
באר שבע 31°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 0°c
בני ברק 0°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נתניהו: "חסידים וליטאים המשיכו באחדות" | ב'יהדות התורה' זועמים: "פגיעה בגדו"י"

הקרבות ביהדות התורה שנראים כי הולכים לקראת פתרון מדאיגים מאוד את מי שמנסה לחזור לתפקיד ראש הממשלה בסיוע תמיכת החרדים. בפעם שנייה בתוך כמה חודשים, ראש האופוזיציה נתניהו מתערב בנעשה בסיעה החרדית וקורא למנוע פיצול חרף המאבקים שלטענתם הם בעקבות פערים אידיאולוגיים

נתניהו: "חסידים וליטאים המשיכו באחדות" | ב'יהדות התורה' זועמים: "פגיעה בגדו"י"
גפני / נתניהו / גולדקנופף צילום: יונתן זינדל/תומר נויברג, פלאש 90

תחת הכותרת 'כוחנו באחדותנו', מפרסם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו מאמר בעיתון 'מרכז העניינים', הקורא לשמור על האחדות במפלגה האשכנזית, "כוחו של עם ישראל כעם הוא בהתנהלות שבין אדם לחברו. עם ישראל עומד ומנצח כאשר הוא מאוחד", כותב נתניהו.

לדברי נתניהו במאמרו שמופיע בשער העיתון, "אנו צריכים להסיק מזה גם לתקופה זו, כאשר אויבים מבפנים ומבחוץ קמים עלינו לפגוע בנו". כשהוא פונה בדבריו גם אל תלמידי הישיבות: "אני קורא מעל במה מכובדת זו של עיתון 'מרכז העניינים', לבני הישיבות-תלמידי החכמים, שיתחילו בקרוב את 'זמן אלול' וישקעו בלימוד התורה - עם ישראל גאה בכם ובלימודיכם, המשיכו להיות מאוחדים - חסידים וליטאים - כולנו אחים".

ההתערבות של נתניהו מעוררת זעם רב בקרב חברי כנסת ביהדות התורה ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' ותהו, כי רק לפני כמה חודשים כאשר ח"כ משה גפני שיגר רמיזות שקראו להחליף את ההנהגה בליכוד אחרי שנתניהו כשל שלוש פעמים, בליכוד תקפו כי לא ראוי שח"כים ממפלגות אחרות יתערבו בקרבות שאינם להם ובנעשה במפלגות אחרות, וכעת נתניהו עושה זאת בעצמו.

אחד מחברי הכנסת תקף באוזני 'בחדרי חרדים' ואמר: "נתניהו במעשיו פוגע בגדולי ישראל, הוא רגיל אצלו שהכל זה פוליטי, הביטחון אצלו פוליטי, הכלכלה אצלו פוליטית כל השיקולים שלו פוליטיים. אך השיקולים של גדולי ישראל הם אחרים, אלו שיקולים אידיאולוגיים - תורניים. ולכן אם הוא לא רוצה שנתערב לו אזי שלא יתערב לנו, אנחנו מפלגה עצמאית ולא חברת בת של הליכוד". עוד הוסיף ותקף, "אם נתניהו רוצה 61 אז מקום לקחת יועצים חרדים היה צריך לקחת יועצים להבאת הבוחרים של הליכוד הביתה".

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art