מבזקים +
תל אביב 0°c
באר שבע 31°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 0°c
בני ברק 0°c
אשדוד 27°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 0°c
באר שבע 31°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 0°c
בני ברק 0°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הקרב על תיק הדתות: בן גביר מצרף מועמד שיתעמת עם החרדים

פחות משבוע לאחר הכרזתו על ריצה נפרדת, יו"ר 'עוצמה יהודית' מרכיב את רשימתו לכנסת ומודיע על צירופו של עמיחי אליהו - שלפני פיזור הכנסת פעל מול מפלגת 'הציונות הדתית' שתילחם על תיק הדתות מול המפלגות החרדיות בממשלה הבאה, מה שעשוי ללמד על כוונותיו בהמשך

הקרב על תיק הדתות: בן גביר מצרף מועמד שיתעמת עם החרדים
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חה"כ איתמר בן גביר הודיע הערב (ראשון) על צירופו של עמיחי אליהו, יו"ר איגוד רבני הקהילות, לרשימת 'עוצמה יהודית' - מה שעלול להגדיל את העימות בין החרדים לציונות הדתית בקואליציה הבאה, אם תקום.

עמיחי, בנו של רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו ונכדו של הראשון לציון, רבי מרדכי אליהו זצ"ל, יוצב במקום הרביעי ברשימה העצמאית שמציב בן גביר, אם כי ייתכן ובסוף יידחק לאחור אם בסופו של דבר יבשיל המשא ומתן עם בצלאל סמוטריץ'.

אם אכן ייכנס לכנסת, עמיחי אליהו צפוי להגדיל את העימות הצפוי בין החרדים למפלגות הסרוגות סביב נושאי דת-ומדינה. הוא פועל לעצמת ההשפעה הדתית לאומית במשרד הדתות, בעיקר מתוקף תפקידו.

בן גביר ואליהו חותמים על ההסכם.

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשבועות שלפני פיזור הכנסת לחץ הרב אליהו על מפלגת 'הציונות הדתית' שיתעסקו בענייני דת ומדינה לקראת הממשלה הבאה, אם תקום, מול החרדים, וישב עם חברי כנסת כדי לראות מי מתאים להוביל את הסוגיה.

ייתכן שבעקבות כך יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ', שיש להגיד שיחסיו עם אליהו לא טובים, הצהיר כפי שפרסמנו כי הוא ירצה את משרד הדתות למפלגתו, ומה שהוביל את חבר הכנסת אופיר סופר להודיע בכמה ראיונות שהתיק לא יישאר רק בידי ש"ס.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art