מבזקים +
תל אביב 0°c
באר שבע 31°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 0°c
בני ברק 0°c
אשדוד 27°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 0°c
באר שבע 31°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 0°c
בני ברק 0°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

השרה לשעבר מודה: "מתחרטת שתמכתי בהתנתקות"

במהלך דיון על הסכסוך הישראלי-ערבי, הודתה השרה לשעבר מטעם 'הליכוד' לימור לבנת כי היא מתחרטת שתמכה בגירוש היהודים מגוש קטיף וטענה כי רה"מ לשעבר אריאל שרון שיקר לשרים: "למדנו מההתנתקות שזה צעד לא נכון ולא נבון"

השרה לשעבר מודה: "מתחרטת שתמכתי בהתנתקות"
ההתנתקות צילום: פלאש 90

לימור לבנת, שרה בכירה לשעבר מטעם מפלגת הליכוד, אומרת הבוקר (ראשון) כי היא מתחרטת שתמכה בהתנתקות מגוש קטיף, אחרי שבעבר תמכה בגירוש בהצבעה בממשלה.

במהלך שיח על הסכסוך הישראלי-פלסטיני עם איש התקשורת משה שלונסקי בגלי צה"ל, האחרון אמר כי צריך להיפרד מהפלסטינים באופן חד-צדדי, כמו במהלך שביצע ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון.

''אני מציע לבוא עם הצעות שלנו, לפחות יהיה סוג של הצעה לעולם. יש עם מי לדבר. אנחנו צריכים לעשות מאמץ. נתניהו היה מספיק נבון כדי לא לספח. הוא הבין שזו צרה צרורה. יש כבר היום רוב ערבי בעזה, בישראל ובשטחים, בחיבור הם יותר מאיתנו".

"צריך ללכת לכיוון של היפרדות מהפלסטינים. לשחרר להם כמה שיותר. עם צבא בשטחים. סוג של התנתקות, כשהצבא בפנים, עם הורדת יישובים''.

לבנת הגיבה: "הגענו להורדת יישובים, בשום פנים ואופן, עלי זה לא מקובל. כמו ששרון עשה?''. שלונסקי: ''לא, אבל המצב כמו שהוא הוא רע, הולך לכיוון לא טוב''.

''טוב שלמדנו משהו ממה שעשה שרון. לעשות מהלך כזה באופן חד צדדי זה לא טוב. אני הצבעתי בשעתו בעד, התחרטתי חרטה עמוקה, שרון רימה אותנו אז בהצבעה, אבל זה סיפור בפני עצמו ולא תוכנית כזו, אני כותבת אוטוביוגרפיה ושם זה יופיע. למדנו מההתנתקות שזה צעד לא נכון ולא נבון", הודתה השרה לשעבר לבנת.

"אבל אם לא לעשות את זה בצורה חד צדדית אז אתה נותן איזו מסגרת שאתה מאמין בה אבל אין עם מי לעשות את זה כרגע. היו הצעות מאוד מרחיקות לכת גם של ברק גם של אולמרט הרבה יותר מרחיקות לכת ממה שאתה אומר, והנה זה היה. הציעו, הצענו, ומה קרה עם זה? הם החמיצו את כל ההזדמנויות. שלונסקי אתה חי בפנטזיה'', סיכמה.

 

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art