מבזקים +
תל אביב 0°c
באר שבע 31°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 0°c
בני ברק 0°c
אשדוד 27°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 0°c
באר שבע 31°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 0°c
בני ברק 0°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מתיחות בין ישראל לארה"ב: "לא נרגענו"

בעקבות לחץ כבד בממשל ביידן ניסו להרגיע את ישראל והעבירו מסר כי הם לא מתכוונים להציג עוד ויתורים חדשים לאיראן בהסכם הגרעין החדש: "בכל מקרה חתימה על הסכם גרעין אינה צפויה בטווח הזמן המיידי". אלא שבישראל מספרים על שיחות קשות ועל אי שביעות רצון: "אנחנו מודאגים מאוד"

מתיחות בין ישראל לארה"ב: "לא נרגענו"
יאיר לפיד צילום: דובר צה"ל

מתיחות שוררת בימים האחרונים בין ישראל לארצות הברית סביב המגעים על הסכם הגרעין עם איראן. ממשל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ניסה בימים האחרונים להרגיע, אך בישראל לא רגועים.

לפי הדיווח ב'וואלה', האמריקנים קיימו שיחות עם בכירים בלשכת ראש הממשלה והבהיר כי בניגוד לדיווחים שונים בתקשורת אין ויתורים חדשים שממשל ביידן הסכים לעשות כחלק מטיוטת ההסכם החדשה של האיחוד האירופי

אך בישראל לא נרגעו, ובתדרוך לכתבים ביום חמישי האחרון בכירים ישראל אמרו כי ראש הממשלה יאיר לפיד העביר מסר לבית הלבן ולפיו טיוטת הסכם הגרעין שהאיחוד האירופי העביר לאיראן בשבוע שעבר אינה עומדת בקווים האדומים, שהוא סבור שעל ארה"ב לעזוב את שולחן המו"מ מיד.

בעקבות כך, התקיים סבב הרגעה נוסף מצד הבית הלבן ביום חמישי בלילה וביום שישי ולטעון כי אין כל שינוי בעמדות האמריקניות וכי ממשל ביידן לא זז כלל אלא להיפך, ולא הם שהתקפלו.

"יכול להיות שאנחנו קרובים יותר לעסקה מאשר היינו לפני שבועיים אבל יש עדיין חוסר ודאות לגבי התוצאה של המו"מ ונותרו פערים מול האיראנים. בכל מקרה חתימה על הסכם גרעין אינה צפויה בטווח הזמן המיידי", אמר בכיר בממשל האמריקני שתיאר את המסר שהועבר לישראל.

אלא שבישראל לא רגועים ומספרים כי השיחות הפכו קשות יותר וכי התקיימו ויכוחים נוקבים ביותר. בכירים ישראלים: "לא נרגענו, אנחנו מודאגים מאוד".

דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, אדריאן ווטסון, אמרה לוואלה! כי מתקיימות שיחות בלתי פוסקות עם ישראל בנושא איראן והן יימשכו בביקורו של היועץ לביטחון לאומי איל חולתא בשבוע הבא. "אין תומך גדול יותר בביטחון ישראל מאשר הנשיא ביידן", היא אמרה.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art