ויסברג: יש הנהגה לש"ס: מועצת חכמי התורה תתכנס בראשות הראש"ל הגר"י יוסף. בפעם האחרונה המועצת התכנסה בחודש תמוז תשפ"ג.
מתחזים לחברת החשמל: כך מנסים להונות את הלקוחות
חברת החשמל מתריעה על ניסיון נוסף להונאת לקוחות | מסרון המופץ בשעות האחרונות, "מזכיר" ללקוחות על חשבון חשמל שהוחזר ואי תשלום יוביל להפסקת השירות
נסיון להונאות פישינג: בחברת החשמל התקבלו התראות בשעות האחרונות על מסרונים הנשלחים ללקוח ומזכירים לו כי קיים חשבון חשמל שהוחזר ומתריעים בפניו כי דחיית התשלום תוביל להפסקת השירות.
בחברת חשמל מדגישים כי זו אינה הפעם הראשונה בה מתקבלות הודעות המנסות להונות את הלקוח.
המסרונים שנשלחו ללקוחות
לדבריהם כבר מעל לשנה וחצי מתקבלות בחברת החשמל התראות מלקוחות המדווחים על ניסיונות הונאה הכוללים קבלת דרישה באמצעות דואר אלקטרוני, לעדכון פרטים, תוך כדי איומים בהשעיית חשבון במידה ולא ייענו מיידית, או לחילופין הודעה לנייד (מסרון) המבקשת להסדיר תשלום חשבון החשמל בהקדם כולל בקשה לאישור פרטי החשבון וקישור לאתר שאיננו האתר הרשמי של חברת החשמל.
הניסיון האחרון כולל הודעות בדואר האלקטרוני (מייל) שקראו ללקוחות החברה לקבל החזר כספי בגין תשלום כפול לחברת החשמל (חשבון ששולם פעמיים) וכללו גם מספר חשבונית וסכום החזר.
חברת החשמל שבה ומבהירה כי הן הודעות טקסט, והן הודעות דואר אלקטרוני מטעם חברת החשמל מכילות את מספר החוזה של הלקוח, והקישור העדכני היחיד הוא האתר הרשמי של חברת החשמל www.iec.co.il.
חברת החשמל אינה "מחזירה" חשבונות חשמל או "מפסיקה" שירות.
בנוסף, החברה לא מבקשת מלקוחותיה לאשר פרטי חשבון או לחילופין יוזמת בקשה לקבלת פרטי כרטיס אשראי. בקשות המכילות בקשה לקבלת פרטי כרטיס אשראי אינן הודעות מטעם חברת החשמל.
בחברה מדגישים כי אין להתייחס או להשיב לפניה, ובמקרים בהם עולה חשש, החברה מבקשת ליצור קשר עם מוקד השירות 103 על מנת לוודא את אמיתות הפנייה .
אורן הלמן, סמנכ"ל שירות שיווק ורגולציה אומר כי "נסיונות ההונאה נמשכים מזה תקופה ארוכה. אנחנו, בחברת החשמל, פועלים לעדכן את כלל הלקוחות על כל ניסיון להונות אותם ורואים את מעשי הנוכלות הזו בחומרה. הודעות מטעם חברת החשמל ניתנות לזיהוי. אנחנו שבים ומבקשים מהלקוחות להיות ערניים".
יש לציין כי חברת החשמל דיווחה על הניסיון להונאה לכל הגורמים הרלוונטיים.