מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אחרי חילופי האש בשכם: המבוקש חוסל, חמושים נפצעו

כוחות צה"ל וימ"מ חיסלו הבוקר את המבוקש איברהים אל-נבולסי, - לאחר שהצליח בעבר להימלט מידי כוחות הביטחון מספר פעמים | הכוחות כיתרו את ביתו של המבוקש בשכם, והפעילו "סיר לחץ" בניסיון לגרום לו להסגיר את עצמו | במקום התנהלו חילופי אש בין הלוחמים למחבלים | בהקלטה ששלח לחבריו מתוך הבית הנצור אמר: "אני הולך למות כשהיד. אני מבקש מכם לא לנטוש את הנשק"

אחרי חילופי האש בשכם: המבוקש חוסל, חמושים נפצעו
אל-נבולסי, חילופי אש בשכם צילום: רשתות חברתיות

כוחות גדולים של צה"ל וימ"מ פעלו הבוקר (שלישי) בעיר שכם בניסיון לעצור את המבוקש איברהים אל-נבולסי, שהצליח בעבר להימלט מידי כוחות הביטחון מספר פעמים. הכוחות פשטו על העיר וכיתרו את ביתו של אל-נבולסי, פעיל טרור מוכר והחבר הרביעי בחוליית המחבלים שחוסלה ע"י כוח ימ"מ לפני כחצי שנה, לאחר שהייתה אחראית לעשרות פיגועים. לאחר כשעתיים של חילופי ירי עם אל-נבולסי, במהלכם אף שיגרו הכוחות טיל לעבר הבית - הוא חוסל.

 

במהלך הפשיטה התפתחו חילופי אש כבדים בין הכוחות לחמושים - שבמשך כשעתיים ביצעו ירי מאסיבי לעבר הלוחמים. צה"ל הפעיל נוהל "סיר לחץ" על בית המבוקש, ולפי דיווחים פלסטינים עשה שימוש באמצעים מיוחדים במטרה ללחוץ על אל-נבולסי לצאת מהבית. לאחר שזה המשיך לירות לעבר הכוחות, הוא חוסל בתוך ביתו.

בהודעת הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בשכם נאמר כי הפעילים החמושים "מעורבים בהתנגשויות אלימות נגד הכוחות המיוחדים של האויב, במהלך הסתערותם על העיר העתיקה, עם ירי כבד של כדורים". לפי משרד הבריאות הפלסטיני, כ-20 פלסטינים נפצעו במהלך חילופי האש בשכם.

עוד לפני שחוסל, פורסמה ברשתות הקלטה של אל-נאבלוסי מתוך הבית הנצור, שבה עדכן את חבריו על מותו הקרוב. "אני אוהב אתכם מאוד, אני הולך למות כשהיד. אני מבקש מכם לא לנטוש את הנשק, אל תנטשו אותו בחיים. שאלוהים יברך אתכם, אני נצור והולך למות כשהיד, התפללו עליי", נשמע אל-נאבלוסי.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום