מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פיצוץ במגעים: ב'עוצמה' תוקפים את ההצעה; מקורב לסמוטריץ' מאשים

למרות שהגיעו להסכמה עקרונית על המקומות, הקרב על המקום השביעי גורם למחלוקת קשה - סמוטריץ' מציע את סגן ראש מח"ש לשעבר, בסביבת בן גביר טוענים שמדובר בשינוי ההצעה מקצה לקצה | מנכ"ל 'הציונות הדתית' תקף מנגד: "זה נראה שאתה חותר לפיצוץ במקום לאחדות"

פיצוץ במגעים: ב'עוצמה' תוקפים את ההצעה; מקורב לסמוטריץ' מאשים
איתמר בן גביר/בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

פיצוץ במגעים הערב (שלישי) בין 'הציונות הדתית' ל'עוצמה יהודית' למרות שבתחילת השבוע נרשמה התקדמות משמעותית במגעים, כאשר הקרב הוא על המקום השביעי.

ההסכמה אתמול שהייתה היא על מועמד מוסכם בניהם, ובמהלך היום הודיע סמוטריץ' כי המועמד שהוא תומך זה משה סעדה, סגן ראש מח"ש לשעבר, ששקל לפני כן להתמודד בפריימריז במפלגת 'הציונות הדתית'.

בתגובה גורמים ב'עוצמה יהודית' תוקפים את ההצעה לשיבוץ סעדה, וטוענים כי היא גורמת לשינוי היחס בשמיניה הראשונה ל6:2, כיוון שסעדה מזוהה עם סמוטריץ', בניגוד להצעה שהונחה בתחילת השבוע שמדברת על שלושה מועמדים מטעם המפלגה.

"הניסיון של סמוטריץ' לכפות מועמד אישי שלו, כביכול הוא מועמד עוצמה יהודית, הוא חוצפה וזלזול. התנגדותו למועמד מהפריפריה מבטאת יהירות אליטיסטית", הם אומרים. בן גביר מציע את אלמוג כהן, איש 'עוצמה יהודית' מהנגב, כמועמד - והכריז הערב שהוא יהיה במקום השביעי, למרות שאין הסכמה מצד סמוטריץ'

איש אמונו של סמוטריץ' יהודה ולד, ומנכ"ל 'הציונות הדתית', הגיב בחריפות לבן גביר: "אתמול פרסמת שהסכמת להצעה שדברה על 7 כמועמד מוסכם שיכול להביא מנדטים לרשימה. עכשיו אתה חוזר בך", צייץ.

"אתה מתעקש שגם מקום 7 שייך לעצמה יהודית לפעיל השטח שלך מהדרום. לא הגזמת?", שאל ומיהר להאשים: "זה נראה שאתה חותר לפיצוץ במקום לאחדות. חבל".

בחדרי חרדים

 צבע אדום