מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הח"כ התפטר מהכנסת כדי שיוכל להתמודד

בעוד 8 ימים ייערכו הפריימריז בליכוד והקרב הופך אכזרי מרגע לרגע. קרוב ל-100 מתמודדים על מעט מקומות ריאליים. לאחר שחוקת הליכוד קבעה כי ח"כים מכהנים לא יוכלו להתמודד במשבצת העולים, ח"כ גדי יברקן, נציג עולי אתיופיה התפטר מהכנסת

הח"כ התפטר מהכנסת כדי שיוכל להתמודד
גדי יברקן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ גדי יברקן, ממפלגת 'הליכוד', התפטר היום (שלישי) מחברותו בכנסת, כדי שיוכל להתמודד במשבצת השמורה לעולים חדשים בליכוד.

יברקן, נציג עולי אתיופיה נאלץ להתפטר מהכנסת בעקבות פסיקת בית הדין של 'הליכוד' כי חברי כנסת מכהנים לא יוכלו להתמודד במשבצת העולים ששוריינה במקום ה-33 ברשימת הליכוד לכנסת.

התפטרותו של ח"כ יברקן, לשעבר סגן השר לביטחון פנים, תאפשר לו להתמודד על משבצת העולה החדש ולא ברשימה הארצית, שם הקרב קשה יותר וכמעט חסר סיכוי.

יברקן עם נתניהו.

עם כניסת התפטרותו לתוקף בתוך 48, תיכנס לכנסת חברת הכנסת לשעבר טלי פלוסקוב שעברה מ'כולנו' ל'ליכוד' ותהנה לפחות במשך כשלושה חודשים ועד להשבעת ממשלה חדשה ממשכורת ח"כ, רכב מהכנסת וצוות יועצים ועוזרים.

יצוין כי יושב ראש הליכוד בנימין נתניהו לא יכול להרשות לעצמו רשימה נטולת נציג לעדה אתיופית שמצביעה ברובה לליכוד וינסה לסייע ליברקן להיבחר במשבצת העולים.

יצוין עוד כי יברקן הינו הח"כ השלישי שמתפטר מהכנסת מאז התפזרה הכנסת לבחירות, הראשון היה עמיחי שיקלי שבמקומו נכנס בחזרה ח"כ לשעבר יום טוב כלפון. השניה היא ח"כ מיכל שיר שערקה מ'תקווה חדשה' ל'יש עתיד', כשנה וחצי אחרי שעזבה את 'הליכוד'. במקומה נכנס היום מישל בוסקילה, פעיל 'תקווה חדשה' מאשקלון.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום