מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פריצת דרך במו"מ: זהו ההסכם המסתמן בין סמוטריץ' לבן גביר

לאחר שבועות של עימותים פומביים, הערב נרשמת התקדמות משמעותית במגעים בין 'עוצמה יהודית' ל'ציונות הדתית'. יו"ר המפלגה סמוטריץ' הסכים להנהגה משותפת ולחלוקה שוויונית של המקומות ברשימה | בן גביר קורא לסמוטריץ': "למען הניצחון, בוא נחתום הערב" | כל הפרטים

פריצת דרך במו"מ: זהו ההסכם המסתמן בין סמוטריץ' לבן גביר
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר צילום: באדיבות המצלם

92 ימים לבחירות: במפלגת 'הציונות הדתית' מעדכנים הערב (שני) על התקדמות משמעותית במגעים בינם לבין חה"כ איתמר בן גביר על ריצה משותפת, ולפיהם הם הסכימו לכמעט כל הדרישות של האחרון.

גורמים במפלגה אומרים כי היו"ר בצלאל סמוטריץ' העביר הצעה חדשה, לפיה מפלגת 'עוצמה יהודית' תקבל חמישה מקומות בעשירייה - ה-2,5,7,9,10. בנוסף, תהיה הנהגה משותפת ביניהם כפי שדרש בן גביר, הנהגה שאין לה משמעות רק כלפי חוץ.

עד יום שלישי בשבוע שעבר ישבו צוותי המו"מ של הצדדים, והם בעיקר סיכמו על עקרונות, אך הם לא התקדמו. בעקבות כך סמוטריץ' הציע לבן גביר שישבו שניהם לבד, וישבו בימים רביעיו וחמישי במשך שעות ארוכות יחד עם גורם שלישי, איש פרטי ולא מ'הליכוד', ואתמול הראשון העביר את ההצעה הנ"ל.

המכשול היחידי שכרגע עשוי להיווצר מפני חתימה על הסכם הוא המקום השביעי, ב'ציונות הדתית' דורשים מועמד שיהיה מוסכם וכזה שיביא קולות, ובן גביר אומר כי כשהמקום השביעי יהיה מועמד מסורתי מהפריפרייה: "אין לי ספק שלסמוטריץ' לא תהיה התנגדות", הוא אומר ומתנה זאת ואומר כי אם המועמד שלו יוסכם הוא יסכים ל"הצעה החדשה שהובאה לפניי".

הח"כ גם קרא: "למען ניצחון הימין - אני קורא לבצלאל, בוא נחתום הערב". במפלגת 'הציונות הדתית' הגדירו את ההצעה כ"הצעה נדיבה", וקראו גם הם: "עכשיו זה הזמן לחתום ולצאת לדרך בכל הכוח כדי להביא 61 מנדטים ולהקים ממשלת ימין חזקה שתתקן את הנזק הגדול שגרמה ממשלת השמאל והערבים".

מי שנותרה בינתיים בחוץ היא מפלגת 'נעם', שבבחירות האחרונות הוצבה במקום השישי וכרגע אין לה מקום לפי ההצעה של סמוטריץ'. לא נרשמת התלהבות לתת להם מקום בעשיריה, בהמשך ינסו להגיע איתה למו"מ. "לא מעוניינים לנהל מו"מ בתקשורת, אלא בחדרים סגורים", אומרים שם הערב, ומציינים שההסכם עוד לא נסגר.

בחדרי חרדים

 צבע אדום