מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ערוץ המקורב למשמרות המהפכה האיראני הכריז על בניית פצצת אטום

ערוץ טלגרם, המקורב למודיעין של משמרות המהפכה האיראני, הודיע ​​על המשך "פרויקט סודי ביותר" במתקן הגרעיני פורדוב, לייצור ראש הנפץ הגרעיני הראשון, וכי פרויקט זה ייכנס לתוקף במקרה של התקפה אפשרית על המתקן בנתנז

ערוץ המקורב למשמרות המהפכה האיראני הכריז על בניית פצצת אטום
מתקן גרעיני איראני צילום: Iran international

ערוץ Bisem G Media המקורב למודיעין של משמרות המהפכה, פרסם סרטון וידאו בו תוכנית לבניית פצצת אטום במתקן הגרעיני התת-קרקעי פורדוב במקרה של תקיפה באתר הגרעין נתנז. על פי הסרטון, איראן השיקה סדרה של צנטריפוגות מתקדמות במתקנים התת-קרקעיים של פורדוב, שיכולות "להפוך תוכנית הגרעין של איראן לתוכנית נשק גרעיני בהרף עין".

ערוץ הטלגרם הזה ניסה לייחס את טענותיו לדיווחים של סוכנויות ביון מערביות. הערוץ ציטט את סוכנות הביון הבריטית שהכריזה לכאורה כי לאיראן יש מספיק חומר לפצצת אטום.

לפי דיווח זה, משימתו של מתקן פורדוב היא "ליישם את פרויקט הבריחה הגרעיני המכונה פרויקט (Emad), למקרה שיותקף על ידי המערב". כזכור ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, חשף לראשונה את קיומו של פרויקט כזה ב-2018, תוך כדי הצגת מסמכים שנגנבו מאיראן על ידי סוכני מוסד.

בינתיים, כמאל חרזי, ראש המועצה האסטרטגית של איראן ליחסי חוץ ויועץ של עלי חמינאי, אמר בראיון לתקשורת ב-17 ביולי כי לאיראן יש את היכולות הטכניות לייצר פצצה גרעינית, אך אין בכוונתה לעשות זאת. לפני כן, ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, מוחמד אסלמי, לא הכחיש אפשרות של העשרה ברמה של פצצה, ואמר כי ההחלטה להעשיר אורניום ל-90 אחוז תלויה בחוות דעת של "הרשויות הרלוונטיות".

כזכור ישראל הצהירה כי היא שומרת לעצמה את הזכות לנקוט בכל פעולה למניעת תוכנית הגרעין של איראן. ישראל גם ערכה תרגילים לתקיפה אפשרית של מתקני הגרעין של איראן. עם זאת, ערוץ הטלגרם Bessem G הכריז כי מתקן פורדוב עמיד בפני כל תקיפה, אפילו פצצות גרעיניות, וכי "הוכנה כל התשתית הדרושה לבריחה גרעינית" כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

על פי הדיווח, המתקן הגרעיני נתנז "פגיע מדי" למתקפה, אך במקרה של תקיפה על מתקן זה, מתקן פורדו התת-קרקעי "יהיה זה ששם יתבצע פרויקט הגרעין תוך פרק זמן קצר". ערוץ הטלגרם גם טען שאיראן יכולה "להפוך את ניו יורק להריסות תופת".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום