מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

יהודי הותקף באכזריות ברכבת התחתית של ניו יורק

יהודי חובש כיפה הותקף באלימות ברכבת התחתית בניו יורק בשל היותו יהודי. התוקף אמר לו שהוא היה הורג אותו "אם רק היה לי אקדח", דב הייקינד מגנה: "חייבות להיות השלכות לאלימות אחרת זה רק יחמיר"

יהודי הותקף באכזריות ברכבת התחתית של ניו יורק
רכבת תחתית בניו יורק צילום: unsplash

גבר חובש כיפה הותקף ברכבת התחתית בניו יורק באלימות קשה ואכזרית ללא סיבה מלבד היותו יהודי. התוקף אמר לו שהוא היה הורג אותו "אילו רק היה לי אקדח", כך פרסם המחוקק לשעבר מניו יורק, דב הייקינד. המקרה התרחש ביום שני השבוע.

הקורבן ישב ברכבת, כאשר קבוצת צעירים אפרו אמריקאים נכנסה לקרון שלו אחד מהם דרך על רגלו של הקורבן שנאנק מכאבים. הצעיר האלים והאנטישמי אמר לו, "תפסיק להסריט אותי, תן ​​לי את הטלפון, אתה יהודי" ואז היכה אותו בפניו, את התוצאות ניתן לראות בתמונה כשהוא עם שפה מדממת.

הצעיר היהודי ששמו לא פורסם אמר כי הוא ספג אגרופים ללא התייחסות משאר נוסעי הרכבת שמילאו פיהם מים ולא ניסו לסיים את התקרית, "נתנו לי מכות ודיממתי, נזל לי דם מהפה, החולצה שלי מלאה בדם, כולי שוחה בדם, רק כשהרכבת עצרה בתחנה ואנשים אחרים עלו, פתאום הם החלו להגיב לפורעים. מ-2005 אני לוקח את הרכבת קבוע, ואף פעם זה לא קרה".

כאמור הקורבן נדהם  מכך שאף אחד מהנוסעים בקרון הרכבת לא אמר מילה, על אחת כמה וכמה שלא ניסה להגן עליו. וכשהוא עזב, התוקף הודיע ​​לקורבנו: "אם היה לי אקדח, הייתי יורה בך". הקורבן אמר כי הגיעו שוטרים למקום והוא מודה להם, אבל אמר שהוא מפחד כרגע לנסוע באותה רכבת שוב כי הוא יודע שיש אנשים שמורידים את הכיפה במקומות שונים מחשש להצקות ותקיפות אלימות, אבל הוא גאה ביהדותו ומצהיר שלא יסיר את הכיפה במקומות כאלה.

הקרבן ששמו כאמור לא פורסם סיפר כי הוא עדיין חש בכאבים בראש ובצוואר, "עדיין אני סובל, כואב לי כשאני לועס, עצוב מאד שאנשים לא מרגישים בטוחים פה, הייתי הולך בכל מקום כל הזמן ללא חשש, אבל העיר הפכה למקום לא בטוח".

חבר הקונגרס לשעבר דב הייקינד גינה את המעשה וקרא לאכיפה מוגברת, "האיש הזה הותקף אתמול באלימות ברכבת התחתית של ניו יורק כי הוא יהודי שעות ספורות לאחר שארגון "אמריקאים נגד אנטישמיות" פרסמו את הדו"ח שלהם שמראה שניו יורק הזניחה את חובתה להעמיד לדין פושעים אלימים". הייקינד הוסיף כי היהודי שהותקף, אושפז בבית החולים לאחר התקיפה ואמר כי "חייבות להיות השלכות לאלימות אחרת זה רק יחמיר".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום