מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נחשף: פרצת אבטחה חמורה באתר מתפקדי הליכוד

הרשות להגנת הפרטיות פנתה הבוקר (חמישי) למפלגת הליכוד לאחר שנחשף כי אתר האינטרנט של המפלגה מאפשר לחפש שמות מתפקדים ללא כל אמצעי אבטחה או פרטיות | מהליכוד נמסר כי מדובר בתקלה טכנית, וכי עד לתיקון התקלה האתר הוסר מהאוויר

נחשף: פרצת אבטחה חמורה באתר מתפקדי הליכוד
פריימריז בליכוד צילום: דוד כהן, פלאש 90

באתר הליכוד עלה בימים האחרונים מאגר שבו ניתן לחפש לפי שם פרטי ושם משפחה מי פקוד למפלגה - כך פרסם אמש (רביעי) העיתונאי בן כספית. הדיווח הובא באתר חדשות 12 ושם נכתב כי המאגר מעלה חשש לפגיעה חמורה בפרטיות, כמו גם לאפשרות של כל מעסיק, שכן, קרוב משפחה או כל אדם אחר לבדוק מי התפקד ולעשות בכך שימוש.

בעקבות הפרסום, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה הודעה נחרצת ולפיה - דרשה ממפלגת הליכוד להסיר מיידית את הממשק: "בהמשך לפרסומים בתקשורת, הרשות להגנת הפרטיות פנתה למפלגת הליכוד והורתה לה להוריד לאלתר את הממשק שהועלה בימים האחרונים לאתר המפלגה, המאפשר לכל אדם לבדוק מי מאזרחי ישראל התפקד למפלגה. בעקבות דרישת הרשות, הממשק כבר אינו פעיל. במקביל, בהתאם לסמכויות העומדות לרשותה, ממשיכה הרשות לבחון את כלל היבטי האירוע ומדגישה הן למפלגות והן לספקים החיצוניים המעניקים להן שירותים להקפיד למלא אחר הוראות חוק הגנת הפרטיות והתקנות מכוחו".

מדובר במנוע חיפוש פשוט שצריך להזין בו שם ושם משפחה בלבד, לסמן "אני לא רובוט" - וכך לדעת אם פקוד למפלגה אדם תחת השם הזה. אם האדם אכן פקוד, ניתן לדעת מהו אזור מגוריו וגם את ארבעת הספרות האחרונות של מספר תעודת הזהות שלו.

המנגנון הזה נועד, ככל הנראה, כדי לאפשר לאדם לוודא שהוא רשום ויכול להצביע בפריימריז. עם זאת, מנוע החיפוש הזה לא דורש שום פרט זיהוי - כך שכל אדם יכול לבדוק שמות של אנשים אחרים. גם במפלגות אחרות יש אמצעים מהסוג הזה, אבל הן דורשות פרטים מפורטים יותר, או שולחות קוד זיהוי לטלפון הנייד.

לאחר הפרסום החלו להעלות ברשתות החברתיות צילומי מסך עם שמותיהם של אנשים ידועים שהופיעו במאגר. עם זאת, צריך לציין שבנוגע לחלק מצילומי המסך שהועלו, מי שהתפקד הוא אדם עם שם זהה, ולא בהכרח אדם ידוע.

מהליכוד נמסר בתגובה: "מדובר בתקלה טכנית, עד לתיקון התקלה האתר הוסר מהאוויר".

בחדרי חרדים

 צבע אדום