מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ונוסף גם הוא על שונאינו: צפון קוריאה מאיימת להשתמש בגרעין

המנהיג העליון של צפון קוריאה, קים ג'ונג און, אמר כי "שימוש בגרעין הוא אפשרות בעת הצורך" במקרה של מלחמה. הוא האשים את ארצות הברית שמתנהגת לדבריו "כמו גנגסטר"

ונוסף גם הוא על שונאינו: צפון קוריאה מאיימת להשתמש בגרעין
הגבול בין צפון לדרום קוריאה צילום: Pixabay

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און הזהיר כי הוא מוכן להשתמש בנשק גרעיני בסכסוך פוטנציאלי עם ארצות הברית, כך דיווחו היום (חמישי) כלי תקשורת במדינה. קים השמיע את האיום בנאום בפני חיילים לשעבר לרגל ציון 69 שנה להפסקת אש של מלחמת קוריאה.

דבריו מגיעים שבועות לאחר שוואשינגטון וסיאול טענו שצפון קוריאה מתכוננת לניסוי הגרעיני הראשון שלה מאז 2017. "הכוחות המזוינים שלנו ערוכים ביסודיות להגיב לכל משבר, וההרתעה במלחמה הגרעינית של האומה שלנו מוכנה גם היא לגייס את כוחה המוחלט בנאמנות, מדויקת ומהירה למשימתה", אמר המנהיג העליון של האומה המתבודדת. זה האיום השני השנה.

קים הוסיף: "אני שוב מבהיר שצפון קוריאה מוכנה לחלוטין לכל עימות צבאי עם ארצות הברית". לייף-אריק איזלי, פרופסור למחקרים בינלאומיים באוניברסיטה בסיאול דרום קוריאה, אמר לסוכנות הידיעות AP כי "הרטוריקה של קים מנפחת איומים חיצוניים כדי להצדיק את משטרו הממוקד צבאית ונאבק כלכלית".

"תוכניות הגרעין והטילים של צפון קוריאה מפרות את החוק הבינלאומי, אבל קים מנסה לתאר את הצטברות הזרועות המעורערות שלו כמאמץ צודק להגנה עצמית", הוסיף.

קים האשים את ארה"ב ב"סטנדרטים כפולים" וב"התנהגות של גנגסטר" על חידוש האימונים הצבאיים עם דרום קוריאה, לאחר שוושינגטון גינתה שוב ושוב את הפעילות הצבאית ה"שגרתית" של צפון קוריאה כפרובוקציות. לפי מרכז וילסון בוושינגטון, צפון קוריאה ערכה יותר מ-30 ניסויי טילים עד כה השנה, לעומת שמונה בלבד ב-2021.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום