מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מועמדת אנטישמית לקונגרס מנסה להיבחר במחוז חרדי

מתמודדת למחוז הקונגרס העשירי בניו יורק, שהביעה דעות אנטי-ישראליות ואנטישמיות, מנסה להיבחר ולייצג שכונות יהודיות חרדיות במנהטן וברוקלין. "המצביעים והתושבים של בורו פארק יצביעו למועמד הכי הרבה אהדה לחרדים"

מועמדת אנטישמית לקונגרס מנסה להיבחר במחוז חרדי
בריאן רובינסון עם תומכים חרדים צילום: באדיבות המצלם

יו ליין ניו, מועמדת דמוקרטית לייצג את מחוז הקונגרס ה-10 בניו יורק ואנטישמית מובהקת, מתמודדת מול יריבה בריאן רובינסון, ידיד ישראל. המועמדת הביעה דעות אנטי-ישראליות קיצוניות ותמיכה בתנועת ה-BDS האנטישמית המקדמת חרם על ישראל.

ברובע העשירי של ניו יורק יש את המספר הגדול ביותר ואת האחוז הגבוה ביותר של יהודים אורתודוקסים (37.6%) מכל מחוז קונגרס אחר. הוא מכיל את החלק הדרומי של מורנינגסייד הייטס, האפר ווסט סייד של מנהטן, הצד המערבי של מידטאון מנהטן, הצד המערבי של מנהטן התחתית, כולל גריניץ' וילג', טרייבקה והרובע הפיננסי, וחלקים מברוקלין, ובעיקר בורו פארק וחלקים מבנסונהרסט.

המתמודדת היא קיצונית מאוד נגד ישראל. היא גם הזכירה בגאווה את "חברתה הטובה וחברתה לכיתה" רייצ'ל קורי, פעילה אנטי-ישראלית ששרפה את הדגל האמריקני בעזה ותמכה בחמאס. רייצ'ל קורי נהרגה במרץ 2003 בתאונה על ידי דחפור די-9 צה"לי בעת שניסתה למנוע בגופה הריסת בתים על ידי צה"ל בסמוך לגבול בין רצועת עזה למצרים.

ג'ייקוב בארד, תושב בורו פארק אמר לאתר Collive: "זה באמת מראה לנו היכן נמצא הלך הרוח האנטי-ישראלי שלה אם היא משמיעה הצהרות לא מתנצלות כל כך נועזות עוד לפני שנבחרה. היא לעולם לא צריכה להיבחר, ​​ובוודאי לא במחוז המייצג את בורו פארק".

"המצביעים והתושבים של בורו פארק יצביעו למועמד הכי הרבה אהדה לחרדים, במקרה הזה, ברור שזהו המועמד בריאן רובינסון שתומך ב-100% בישראל, בישיבות ובמשטרה", הוסיף.

פעיל בקהילה המקומית אמר כי יו ליין ניו תגרום לאלכסנדריה אוקסיו-קורטז, ולשאר האנטישמים במפלגה הדמוקרטית "להיראות מתונים" לאחר שדעותיה האנטישמיות הקיצוניות נגד ישראל הרקיעו שחקים.

בריאן רובינסון תומך ישראל ופרו היהודים, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הצבעה עבור יו ליין ניו היא הצבעה נגד עתידה של ישראל, באופן מטפורי ומילולי, אתה רוצה להיות רדיקלי עם ביטחון הציבור, בסדר, זו זכותך המוטעית, אם אתה מיישר קו עם תנועה אנטישמית שקוראת לזה צדק חברתי, אתה לא צריך להיות בתפקיד של ייצוג המחוז העשירי לקונגרס".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום