מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

האסון בבריכה > זה ההרוג שנשאב לבולען, בעלי הווילה נעצרו

הותרו לפרסום פרטיו של ההרוג הצעיר באסון הבולען שנפער בבריכה ביתית בשפלה | במשטרה עדיין נחקרים בני הזוג בעלי הווילה | לפי החשד, לבריכה שבה אירע האסון לא היה היתר בניה | חברו של המנוח: "התנדב וגייס גם את חבריו כדי לרכוש כמה שיותר שמיכות לקשישים נזקקים"

האסון בבריכה > זה ההרוג שנשאב לבולען, בעלי הווילה נעצרו
כליל קמחי ז"ל על זירת האסון צילום: פלאש 90/מתוך פייסבוק

כליל קמחי, צעיר בן 32 מתל אביב, הוא ההרוג באסון הבולען ביישוב כרמי יוסף שבשפלה. קמחי חגג עם חבריו בבריכה - כשלפתע נפער בה בור עמוק, והוא נשאב יחד עם המים הרבים לעומק האדמה.

קמחי אותר בתום שעות ארוכות של חיפושים, שנעשו באמצעות ציוד וכלים מיוחדים שהובאו למקום. בחיפושים אחר הצעיר השתתפו כוחות גדולים של כבאות והצלה, פיקוד העורף, משטרת ישראל וזק"א.

אחד מחבריו סיפר: "כשהעליתי מבצע "חורף חמים" הוא התנדב וגייס גם את חבריו כדי לרכוש כמה שיותר שמיכות לקשישים נזקקים שחס וחלילה לא יהיה להם קר. יש אומרים שאלוהים לוקח אליו את הטובים ביותר שיהיו לצידו, אין ספק שזה המקרה. חיוך שנמחק לעד. כליל היקר, אתה תחסר לעולם, נוח על משכבך בשלום, יהי זכרך ברוך".

בתוך כך, בני הזוג, שבבעלותם הווילה שבה אירע האסון נחקרו בתחנת המשטרה, בסיומה הם נעצרו. הם חשודים בגרימת מוות ברשלנות. מחקירה ראשונית עולה כי לבריכה שבה נוצר הבולען לא היה היתר בנייה. הבריכה, כך מסתבר, נבנתה באזור שבו ישנם חללים בקרקע - מה שגרם ליצירת הבולען ולקריסה.

הבולען נפער מוקדם יותר היום בבריכה פרטית בחצר בית ביישוב. שני בני אדם ששהו במקום נפלו לבור שנפער, ואחד מהם חולץ מהבור בכוחות עצמו כשמצבו מוגדר קל. צוותי מד"א ואיחוד הצלה העניקו לו לגבר בן ה-34 שחולץ מהבור טיפול רפואי ראשוני, כשהוא בהכרה וסובל מחבלות בגפיים.

מאיר זנדר חובש, איחוד הצלה סיפר מוקדם יותר: "מדובר בזירה מורכבת. לדברי המתרחצים תוך כדי שהותם בבריכה נפער בולען בבריכה ובעקבות כך גבר כבן 30 נלכד בהריסות. כוחות כיבוי פעלו לחילוץ גופתו ולמרבה הצער נקבע מותו בתום פעולות החילוץ". מרדכי כהנא, חובש נוסף של איחוד הצלה מסר: "צוותי חוסן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה ששהו בבריכה בזמן התרחשות האירוע".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום