מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אורבך קורא לשקד לפרוש: "נתניהו צריך להיות ראש הממשלה"

אחרי שהוביל לפירוק הממשלה, חבר הכנסת ניר אורבך מתראיין ומנסה בעצם לקרוץ לליכוד כדי להוכיח שהוא חזר הימין וכי מגיע לו על שריון על מעשהו האמיץ | אורבך קורא לחברתו שקד לחזור בתשובה ולהתפטר מהממשלה. על עתידו הפוליטי: "בליכוד היה רצון לתת תפקיד של שר"

אורבך קורא לשקד לפרוש: "נתניהו צריך להיות ראש הממשלה"
ניר אורבך צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חבר הכנסת ניר אורבך שובר היום (חמישי) שתיקה, לראשונה מאז פירוק הממשלה, וסיפר בראיונות טלוויזיוניים לערוצים 11 ו-13 על הדרך שעבר להתנגדות לממשלה וסיפק התבטאויות שמעידות על כוונתו לשוב לזרועות הימין, לפחות בשביל להיבחר לכנסת הבאה.

בראיון ל'כאן 11' סיפר על הימים שבהם התלבט כיצד להפיל את הממשלה, ולא פחות מכך איך לספר לראש הממשלה דאז נפתלי בנט על כוונותיו. "לא חושב שהרבה אנשים היו מסוגלים לעמוד בארבע עיניים ולהגיד - ראש הממשלה העסק נגמר, אני פה לא יכול להישאר", אמר.

הוא התייחס לעתידו הפוליטי, וסיפר שיש לא התחייבות לתפקיד שר בממשלה הבאה אך עדיין לא החליט באיזו קונסטלציה להתמודד, "הייתה לי פגישה עם הדרגים הכי גבוהים בליכוד. לא הייתה התחייבות אבל היה רצון לתת תפקיד של שר בממשלה הבאה".

ניר אורבך נואם במליאה. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

הוא סבור כי "נתניהו צריך להיות ראש הממשלה. שקד צריכה לקבל החלטה שהיא הולכת על מלא לגוש הימין בראשות נתניהו, היא צריכה לעזוב את הממשלה. הדיסוננס הזה לא יכול להמשיך".

ומודה: "אנחנו צריכים להתנצל בפני בוחרינו. אולי הייתי צריך לעשות דברים אחרת כדי שהמחירים לא יהיו כאלה גבוהים, אולי הייתי צריך לתת מכה על השולחן".

בחדרי חרדים

 צבע אדום