מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ביידן קורא לפלוסי לבטל את הביקור בטייוואן

הנשיא ביידן קרא ליו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי לבטל את ביקורה הקרוב בטייוואן וכי הוא מתכנן לשוחח בקרוב עם נשיא סין שי ג'ינפינג. פלוסי הודיעה לאחרונה כי היא מתכוונת לבקר באי הטייוואני, מהלך שמאד הרגיז את הסינים שאיימו בהשלכות לביקור

ביידן קורא לפלוסי לבטל את הביקור בטייוואן
אילוסטרציה צילום: pixabay

לאחר שסין איימה לנקוד 'באמצעים חזקים' אם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי תבקר בטייוואן, הנשיא ביידן קורא לפלוסי לבטל את הביקור. פלוסי אחת הנשים החזקות בבית הלבן, אמורה לבקר באי הדמוקרטי, שסין טוענת עליו בעלות ומגדירה אותו כטריטוריה משלה. במקור היא הייתה אמורה לבקר באפריל האחרון, אך נאלצה לדחות זאת לאוגוסט לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה.

ביידן, שמתמודד עם שאלות לגבי הקשרים הפיננסיים של משפחתו לממשלת סין, אמר כיי הפנטגון מסכים עם אזהרותיה של בייג'ין לפיה על פלוסי לנטוש את תוכניותיה לבקר באי האנטי-קומוניסטי באוגוסט. "הצבא חושב שזה לא רעיון טוב כרגע", אמר ביידן לכתבים בבסיס הצבאי במרילנד כשחזר לוושינגטון מביקור במסצ'וסטס כדי לדון בהתחממות הגלובלית.

מטעמה של ננסי פלוסי סירבו לאשר או להכחיש תוכניות לנסוע לטייוואן, תוך ציון פרוטוקולי אבטחה שלא ניתן לפרסמם.

הנשיא לא אמר אם הוא החליט אם לבטל את המכסים שהטיל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ על מגוון סחורות סיניות, שלטענת טראמפ יש צורך לטפל בדרכים לא הוגנות שפגעו בתעשיות האמריקאיות. הבית הלבן אומר שביידן עשוי לבטל את המכסים כדי להילחם באינפלציה הגואה.

הקשרים הפיננסיים של משפחת ביידן לסין נבדקו על ידי הרפובליקנים, אשר נשבעו לבדוק לפחות שתי עסקאות סיניות למרכז של מאמצי הפיקוח אם יחזרו לשלוט בקונגרס בשנה הבאה.

כזכור סין נשבעה לספח את טייוואן בכוח במידת הצורך, ופרסמה את האיום הזה על ידי הטסת מטוסי קרב ליד המרחב האווירי של טייוואן ועריכת תרגילים צבאיים המבוססים על תרחישי פלישה. פעולות אלה נועדו להרתיע את תומכי העצמאות הרשמית של האי ובעלות בריתה מדינות זרות - בעיקר ארה"ב - מלבוא לעזרתה, יותר מ-70 שנה לאחר התפצלות הצדדים על רקע מלחמת אזרחים.

ביקור של פלוסי "יערער קשות את הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של סין, ישפיע קשות על הבסיס של יחסי סין-ארה"ב וישלח איתות שגוי חמור לכוחות העצמאות של טייוואן", אמר דובר משרד החוץ הסיני, ז'או ליג'יאנג, בתדרוך יומי.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום