מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

רקטה רוסית פגעה במגרש סמוך לקבר אחים יהודי

אחת הרקטות ששיגרו חיילים רוסים לעבר דרוז'קובקה (אזור דונייצק) פגעה במגרש משחקים ליד מרכז תרבות, שם, בסמוך, נמצא קבר אחים של יהודים שנהרגו על ידי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. ב-2021 הוקם לוח הנצחה על חזית המבנה, ונשתלו עצים סמוכים לזכרם של הנרצחים

רקטה רוסית פגעה במגרש סמוך לקבר אחים יהודי
ההרס בגינת המשחקים צילום: באדיבות המצלם

בשבוע שעבר הפציצו חיילים רוסים את דרוז'קובקה באזור דונייצק. אחת הרקטות פגעה במגרש המשחקים של הילדים, הסמוך למרכז התרבות, שם עומד קבר אחים של יהודים שנהרגו על ידי הכיבוש הנאצי במלחמת העולם השנייה.

יהודי המקום, יחד עם האוכלוסייה הלא יהודית שהואשמה על ידי הכיבוש הנאצי בשיתוף פעולה נגד הגרמנים, נורו למוות ב-1943. מיד לאחר המלחמה הוקמה ועדת חקירה שחקרה את פשעי הנציונל-סוציאליסטים בדרוז'קובקה. ביוזמתו של עיתונאי מקומי, שאביו שרד את השואה, יבנה פיאלקו, הותקן ב-2021 לוח הנצחה על חזית המבנה, ונשתלו עצים סמוכים לזכרם של תושבי דרוז'קובקה שנרצחו.

השלט לזכרם של הנרצחים

כזכור, לפחות שלושה בני אדם נהרגו ו-15 נפצעו בעקבות מתקפת טילים רוסית על העיר דנייפרו שבמרכז אוקראינה ביום שישי האחרון, כך אמר מושל האזור, ולנטין רז'ניצ'נקו.

"הרקטות פגעו במפעל תעשייתי וברחוב סואן לידו", כתב רז'ינצ'נקו בעמוד הפייסבוק שלו. "אנחנו בודקים את היקף ההרס". הצבא האוקראיני הפיל ארבעה מתוך ששת הטילים שנורו לעבר העיר והאזור, מחיל האוויר האוקראיני נמסר כי הרוסים ירו טילים ממטוסים בחלק הצפוני של הים הכספי. הטילים עפו במהירות של 720 קילומטרים לשעה.

גם במקומות אחרים דווח על התקפות אוויריות רוסיות. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הפציר בכולם להקשיב להזעקות על התקפות אוויריות ולחפש מחסה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום