מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 28°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 28°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סמוטריץ' התקפל: המשא ומתן עם בן גביר נפתח

למרות שהמסר שהועבר כי יתחיל במגעים לריצה משותפת רק לאחר סיום הפריימריז במפלגתו, יו"ר 'הציונות הדתית' הסכים להיפגש עם יו"ר 'עוצמה יהודית' - והשניים קבעו להיפגש בהמשך היום, מה שמהווה אות הפתיחה למו"מ. מי שלא הוזמן הוא הצלע השלישית ברשימה, יו"ר 'נעם' | ב'בית היהודי' טוענים: "אנחנו רצים באופן עצמאי"

סמוטריץ' התקפל: המשא ומתן עם בן גביר נפתח
סמוטריץ' ובן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כחודש לאחר פיזור הכנסת: המגעים בין חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לאיתמר בן גביר צפויים להתחיל היום (שלישי) באופן רשמי, כאשר החשש הוא פיצול בין השניים לאחר שבימים האחרונים המתיחות גברה.

בשבועות האחרונים יו"ר 'הציונות הדתית' העביר את המסר שהוא מסרב להתחיל במגעים עד לסיום הפריימריז במפלגתו, אלא שהלחץ מצד שותפו בבחירות האחרונות עשה את שלו - והשניים צפויים להיפגש במהלך היום. מי שצפוי להיעדר מהפגישה הוא יו"ר 'נעם' אבי מעוז, הצלע השלישית בבלוק הטכני.

המו"מ לא צפוי להיות פשוט, בן גביר דורש חצי-חצי ברשימה בטענה שהרוויח זאת ביושר בשל הסקרים המחמיאים לו יותר מלסמוטריץ'. מנגד, סמוטריץ' מעוניין לתת כמובן מספר נמוך יותר של מקומות בעשירייה, כדי שיהיה טעם לבחירות הפנימיות במפלגתו.

בנוסף לרשימה במגעים צפויה לעלות גם סוגיית חלוקת התפקידים בממשלה ובכנסת, וכן גם כיצד ייראה קמפיין הבחירות. בבחירות הקודמות השניים ניהלו קמפיין נפרד לבקשת 'הציונות הדתית', ובמערכת הבחירות הנוכחית מעניין יהיה לגלות אם ינהלו אותו ביחד, זאת על רקע הודעת הקמפיינרים של סמוטריץ' היום כי הם מסיימים את תפקידיהם.

במקביל. במפלגת 'הבית היהודי' מנסים לשוב להיות רלוונטיים, ואמש בחרו ביוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל, למועמד הרשימה. האחרון, שימשיך לכהן בתפקידו במערכת הבחירות עד שיראה שהוא נכנס לכנסת, הצהיר הבוקר בראיון לרשת ב': "אנחנו לא נחבור לימינה, אנחנו רצים באופן עצמאי".

למרות זאת, הם לא צפויים לרוץ בנפרד אלא לחבור ככל הנראה ל'ימינה' בראשות איילת שקד. ייתכן גם שייקחו חלק במגעים בין סמוטריץ' לבן-גביר, או כשאחד הצדדים יחבור אליהם אם המו"מ לא יתקדם - או אף ביחד בבלוק המשותף, אם כי ב'ציונות הדתית' טוענים כי ל'בית היהודי' זכות לרוץ בנפרד.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art