מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אירופה בוערת: שריפות משתוללות בצרפת, ספרד ופורטוגל

בז'ירונד שבצרפת, 1,200 כבאים עבדו בסוף השבוע כדי להשתלט על השריפה שבערה זה היום החמישי, כך אמרו הרשויות האזוריות. בכיר בכוחות הכיבוי בז'ירונד, וינסנט פרייר, אמר לכתבים כי האש "תמשיך להתפשט כל עוד היא לא תתייצב" | גם בפורטוגל ובספרד האש בוערת

אירופה בוערת: שריפות משתוללות בצרפת, ספרד ופורטוגל
אחת השריפות בספרד צילום: צילום מסך

למעלה מ-24,000 דונם עלו באש בז'ירונד, צרפת, בשבת. שריפות היער ההרסניות מתודלקות על ידי גל חום קשה באירופה. בחלקים מהיבשת נערכים לשיאי טמפרטורות חדשים בתחילת השבוע הבא.

חברת 'מטרו פראנס' Meteo France בצרפת פרסמה תחזית טמפרטורות של עד 41 מעלות צלזיוס (105 מעלות פרנהייט) בחלקים של דרום צרפת היום (ראשון), עם שיאי חום חדשים שצפויים מחר. עונת השריפות הגיעה לאחר ימים יבשים וחמים בצורה יוצאת דופן שהותיר את האדמה יבשה, אשר הרשויות מייחסות לשינויי האקלים.

מה קורה בצרפת?

כ-3,000 כבאים מגובים במטוסי מים נאבקים בשריפות בדרום צרפת, יוון שלחה ציוד כיבוי לסיוע. במקומות אחרים במדינה, שריפה ליד אתר הנופש ארצ'ון שעל החוף האטלנטי כובתה במהלך הלילה.

יותר משליש מהמחלקות המינהליות ומאזורי המשנה של צרפת התמודדו עם התראה "כתומה", כאשר התושבים התבקשו להיות ערניים. גל החום של צרפת צפוי להגיע לטמפרטורה הגבוהה של 40 מעלות צלזיוס (104 מעלות פרנהייט) ביום שני.

מה קורה בספרד?

ברחבי ספרד, כבאים נאבקים בכמה שריפות לאחר ימים של טמפרטורות שהגיעו ל-45.7 צלזיוס. מכון הבריאות 'קרלוס השלישי' מסר כי 360 מקרי מוות הקשורים לחום התרחשו במהלך גל החום האחרון. בציוץ בשבת, מסרו רשויות החירום במחוז מלאגה כי 3,000 בני אדם נאלצו להתפנות מבתיהם, תוצאה של שריפה ליד העיירה מיג'אס, עיירה פופולרית בקרב תיירים מצפון אירופה.

במקום אחר בספרד, באזור אקסטרמדורה, הליקופטרים שפכו מים לאחר שכ-3,000 דונם הוצתו ליד קאסאס דה מיראוטה, מה שאילץ שני כפרים להתפנות, הפארק הלאומי מונפראג הסמוך נמצא בסכנה. הסוכנות המטאורולוגית הלאומית הודיעה על רמות כוננות שונות ברחבי המדינה, והתריעה על עד 44 מעלות צלזיוס באזורים מסוימים.

מה קורה בפורטוגל?

הטמפרטורות ירדו ביום שבת לאחר מספר ימים של 40 מעלות צלזיוס, מה שהעניק לכבאים ולתושבים הפוגה מסוימת. אנדרה פרננדס, מפקד הרשות הלאומית של פורטוגל להגנה אזרחית, אמר: "נשמור על ערנות יתרה בסוף השבוע הזה", גם כשהטמפרטורות יורדות.

המכון המטאורולוגי חזה בינתיים טמפרטורות של עד 42 מעלות לימים הקרובים. הממשלה אמורה להחליט היום (ראשון) אם להאריך מצב חירום בן שבוע.

במהלך שנת 2022, עד אמצע יוני, נהרסו 39,550 דונם בפורטוגל בשריפות בר, כך עולה מנתוני המכון לשימור הטבע והיערות. בשבוע האחרון נשרף כמעט שני שלישים מהכמות הזו. במהלך גל החום בשבוע האחרון מסר משרד הבריאות של פורטוגל כי 238 בני אדם מתו, רובם קשישים עם מצבים בריאותיים שונים.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום