מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את מקורבי ליצמן

המשטרה סיימה לחקור את פרשת השחיתות במשרד הבריאות - והמליצה לפרקליטות להעמיד לדין את יועצו של השר לשעבר יעקב ליצמן ואת האסטרטג מנחם גשייד | החקירה הסמויה בפרשה החלה ב-2017, ובחודש יוני 2021 עברה לשלב הגלוי, עם מעצרם ועיכובם של מספר מעורבים ותפיסה של מסמכים וחומרי חקירה

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את מקורבי ליצמן
להב 433 צילום: פלאש 90

המשטרה הודיעה כי סיימה בימים אלו את חקירת הפרשה שבה נחקרו חשדות לביצוע עבירות הנוגעות לטוהר המידות במשרד הבריאות. במסגרת הפרשה, נזכיר, נעצרו בין היתר מנכ"ל חברת התרופות 'רוש' אבי דנציגר, עוזרו הבכיר של שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, מוטי בבצ'יק והיועץ האסטרטגי מנחם גשייד.

מדובר בחקירה סמויה שנוהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה יאח"ה בלהב 433, החל משנת 2017, ובחודש יוני 2021 עברה לשלב הגלוי, עם מעצרם ועיכובם של מספר מעורבים ותפיסה של מסמכים וחומרי חקירה אחרים.

על פי החשד, חברת התרופות 'רוש', חברה עסקית מוכרת במשק התקשרה בהסכם למתן שירותי ייעוץ/שתדלנות, בשווי מאות אלפי שקלים עם מנחם גשייד. בהמשך, כך לפי המשטרה, ניצל בבצ'יק את מעמדו ופעל לכאורה, במספר הזדמנויות, "במשוא פנים ובניגוד לאינטרס הציבורי, ביחד עם מעורבים נוספים, ממניעים של בצע כסף, לקידום ושימור אינטרסים של חברה מסחרית גדולה במשק".

בתמורה, ניאותה החברה להתקשר בהסכם למתן שירותי ייעוץ/שדלנות, בשווי של מאות אלפי שקלים, עם מקורבו של בבצ'יק, מנחם גשייד. כאמור, היום (ראשון) עם סיום החקירה, הועבר תיק החקירה למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אשר ליוותה את התיק, לשם עיון והחלטה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום