מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח בבריטניה: בוריס ג'ונסון יודיע היום על התפטרות

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון יודיע היום על התפטרותו, כאשר למעלה מ-50 חברי ממשלה גרשו זאת ממנו. ג'ונסון סירב עד הרגע האחרון לפרוש, אולם לאחר שהשרים הבכירים שלו הודיעו לו כי הוא חייב להתפטר הוא צפוי להודיע על התפטרות

דיווח בבריטניה: בוריס ג'ונסון יודיע היום על התפטרות
בוריס ג'ונסון וידידים חרדים: אילוסטרציה צילום: מתוך הוידאו

בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה עומד להודיע על התפטרותו מהתפקיד היום (חמישי). הצעד הדרמטי מגיע לאחר שרשרת התפטרות של שרים בממשלתו. ג'ונסון התעקש עד הרגע האחרון לא לפרוש, אולם לאחר שהשרים שלו התפטרו אתמול והיום במחאה, הוא יודיע כי יפרוש.

יותר מ-50 בכירים, שרים ופקידים בכירים וחברי ממשלה, הודיעו כי עליו להתפטר. יש לציין כי המפלגה השמרנית תמשיך לשלוט, וימונה ראש ממשלה אחר מהמפלגה, מאחר והיא המנצחת בבחירות האחרונות, ולא ג'ונסון עצמו.

ראש האופוזיציה קיר סטארמר בירך על המהלך: "אלה חדשות טובות, אבל זה היה צריך לקרות הרבה קודם, הוא מעולם לא היה כשיר לכהן כראש הממשלה".

יו"ר הקואליציה, כריס איטון האריס, הגיע היום למעון הרשמי בדאונינג 10 במטרה לשכנעו לפרוש מתפקידו ולאפשר הרכבת ממשלה חלופית. על פי דיווחים בבריטניה, הוא תיאר בפני ג'ונסון את המרד הגדול נגדו בשורות מפלגתו, והבהיר לו כי בלתי אפשרי עבורו להמשיך בתפקיד. ג'ונסון אמר אתמול כי אין בכוונתו לעזוב את התפקיד ויאבק על מקומו כל עוד החוק מאפשר זאת, אך כאמור היום יודיע כי הוא פורש.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום