מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

האקרים מצפון קוריאה עומדים מאחורי שוד מטבעות דיגיטליים

המשטר הצפון קוריאני מגביר את הניסיונות להשיג מימון לתוכניות הגרעין והטילים הבליסטיים שלו. בשבוע שעבר נגנבו מיליארד דולר על ידי הצפון קוריאנים. זוהי הגניבה השמינית השנה שמבצעת צפון קוריאה

האקרים מצפון קוריאה עומדים מאחורי שוד מטבעות דיגיטליים
אילוסטרציה צילום: unsplash

האקרים צפון קוריאנים עומדים מאחורי גניבת מטבעות קריפטוגרפים של עד 100 מיליון דולר בשבוע שעבר מחברה אמריקאית. המשטר הצפון קוריאני מגביר את הניסיונות להשיג מימון לתוכניות הגרעין והטילים הבליסטיים שלו. הנכסים נגנבו ב-23 ביוני מ-Horizon Bridge, שירות המאפשר העברת נכסים לאחרים, כך טוענות שלוש חברות חקירות דיגיטליות.

פעילותם של ההאקרים מאז השוד מרמזת כי הם עשויים להיות קשורים לקוריאה הצפונית, והם בין תוקפי הסייבר הפוריים ביותר. סגנון ההתקפה והמהירות הגבוהה של התשלומים, והאופן בו בוצעה הגניבה כדי לטשטש את מקור הכספים, דומה להתקפות קודמות שיוחסו לגנבים אחרים הקשורים לצפון קוריאה, חברת בלוקצ'יין שעובדת כדי לחקור את המתקפה, פרסמה את הממצאים.

"באופן ראשוני זה נראה כמו פריצה צפון קוריאנית המבוססת על התנהגות של עסקה רגילה", אמר ניק קרלסן, אנליסט לשעבר של ה-FBI שחוקר כעת את שוד המטבעות הקריפטוגרפים של צפון קוריאה עבור TRM Labs, חברה שבסיסה בארה"ב.

ישנן אינדיקציות חזקות לכך שקבוצת Lazarus של צפון קוריאה עשויה להיות אחראית לגניבה זו, בהתבסס על אופי הפריצה וההלבנה שלאחר מכן של הכספים הגנובים, כך אמרה חברה אחרת, אליפטיק, בדיווח ביום חמישי. "הגנב מנסה לטשטש את עקבות העסקה בחזרה לגניבה המקורית", נכתב בדו"ח. "זה מקל על פדיון הכספים בבורסה".

המתקפה בשבוע שעבר תהיה השמינית השנה - הכוללת מיליארד דולר בכספים גנובים שניתן לייחס אותה בביטחון לצפון קוריאה, הגניבות מהוות 60% מכלל הכספים שנגנבו עד כה השנה. המשטר הזרים משאבים לגניבת מטבעות קריפטוגרפים בשנים האחרונות והיה אחראי לאחת משודדי המטבעות הקריפטו הגדולים ביותר שנרשמו במרץ השנה, שבה נגנבו כמעט 615 מיליון דולר, לפי משרד האוצר האמריקאי.

אבל יכולתה של צפון קוריאה לפדות את נכסיה הגנובים עלולה להיפגע עקב צניחה לאחרונה בשווקי מטבעות הקריפטו, שכנראה מחקה מיליוני דולרים מכספי המשטר. אם קריסת הקריפטו תימשך, מומחים מאמינים שצפון קוריאה תחפש דרכים אחרות למימון תוכנית הטילים שלה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום